Muńko, Dominika2023-04-122023-04-122019Studia Paradyskie, 2019, t. 29, s. 235–244.0860-8539http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/5954Celem artykułu jest wskazanie na innowacje pedagogiczne takie jak: przyspieszone czytanie ze zrozumieniem, mnemotechniki oraz notowanie nielinearne jako narzędzia mające służyć podnoszeniu efektywności procesu dydaktycznego, zwłaszcza w odniesieniu do edukacji religijnej. Ze względu na jej specyfikę wyrażającą się w jej sferze formacyjnej ma ona szanse przyczynić się do przełamania kryzysu aksjonormatywnego dotykającego coraz młodsze pokolenia.The aim of the article is to indicate on pedagogical innovations as: fast comprehension reading, memory techniques and mind mapping as tools, which should help teachers to improve the effectivness od didactic proces, especially the religious one. Because the religious education has its particular formation aspect it can be essential in breaking the axonorative crisis.plAttribution-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/edukacjaskuteczna edukacjamnemotechnikiprzyspieszone czytanienotowanie nieliniowewartościwychowanieeducationefficient educationmemory techniquesfast readingmind mappingvaluesnauczanie religiiteaching religionnauczanieteachingdydaktykadidacticspedagogikaupbringingnauczanie religiiteaching religionnauczanieteachingdydaktykadidacticspedagogikapedagogyreligiareligionSkuteczna edukacja religijna jako narzędzie aksjonormatywneEfficient religious education as an axonorative toolArticle