Walotek-Ściańska, Katarzyna2025-09-152025-09-152014Kultura-Media-Teologia, 2014, nr 18, s. 29-41.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35953Artykuł w języku angielskim.Celem niniejszego artykułu jest próba odpowiedzi na pytania: kim jest współczesne polskie dziecko? Dlaczego staje się obiektem wielu działań marketingowych? W jakim zakresie mały polski konsument pozostaje we władaniu komunikatów reklamowych? Artykuł został oparty o badania ankietowe i wywiad bezpośredni, które zostały przeprowadzone z dziećmi 4, 5 i 6-letnimi. Badania objęły 120 polskich przedszkolaków.This paper attempts to give an answer to the following questions: who is contemporary Polish child? Why it becomes the object of numerous marketing activities? To what extend is young Polish consumer ruled by advertising communications? The paper is based on a survey and direct interview, which were conducted among the 4, 5 and 6 year old children. The survey involved 120 Polish kindergarten kids.enCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychkonsumpcjonizmkonsumencimały konsumentspołeczeństwo konsumpcyjnekomunikaty reklamowestrategie perswazyjnemanipulacjareklamadzieciconsumerismconsumersyoung consumerconsumption societyadvertising communicationspersuasion strategiesmanipulationadvertisingchildrenPolish Child as an Object of Marketing and Commercial ActivitiesPolskie dziecko jako obiekt działań marketingowo-komercyjnychArticle