Barczyk-Sitkowska, Agnieszka2025-10-032025-10-032022Kultura-Media-Teologia, 2022, nr 50, s. 7-21.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37215Serial to jeden z gatunków, który bywa wykorzystywany przez marki w komunikacji z odbiorcami. Celem artykułu jest scharakteryzowanie głównych typów relacji między marką i serialem: wykorzystywanie gotowego serialu, serial reklamowy oraz branded content w formie serialu. Tekst powstał na podstawie przeglądu literatury przedmiotu, analizy kilku polskich seriali zrealizowanych dla marek lub we współpracy z markami oraz rozmowy z Krzysztofem Landsbergiem (Prime Film Production).The series is one of the genres that are sometimes used by brands in communication with their recipients. The aim of this article is to characterize the main types of relationship between the brand and the series: using a prepared series, an advertising series and branded content as a series. The text is based on a review of literature, an analysis of several Polish series produced for brands or in cooperation with brands, and an interview with Krzysztof Landsberg (Prime Film Production).plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychreklamo-rozrywkatreści związane z markąlokowanie produktumarkaseriale telewizyjnetelewizjareklamaserial reklamowyadvertaimentbrandbranded contentproduct placementtv seriestelevisionadvertisingadvertising seriesSposoby wykorzystania serialu przez marki – uwagi wstępneWays of using the series by brands – introductory remarksArticle