Barczyk, Agnieszka2025-10-012025-10-012021Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 47, s. 9-24.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37161Artykuł w języku angielskim. Zawiera wykres.The increasing competition in the media industry, the changes in viewer habits, and the viewers’ demand for infotainment have an impact on all television genres. The news, current affairs programmes, and even documentaries have all undergone massive changes. The aim of the paper is to take a closer look at the changes that the game show, a specific genre of tv programme, has undergone so far. A presentation of the history of the game show and of the programmes currently on polish public television as well as an analysis of selected tv programmes are intended to indicate the contemporary status of game shows.Wzrost konkurencji na rynku mediów, zmiana nawyków odbiorczych i zapotrzebowanie odbiorców na inforozrywkę nie pozostają bez wpływu na wszystkie gatunki telewizyjne. Przeobrażeniom ulegają przede wszystkim: serwisy informacyjne, programy publicystyczne, a nawet reportaże. Celem tekstu jest przyjrzenie się transformacjom, jakim podlegał teleturniej, specyficzny gatunek programów telewizyjnych. Przybliżenie historii teleturnieju, obecnej oferty programowej polskiej telewizji publicznej oraz analiza wybranych programów, pozwolą na określenie współczesnej kondycji gatunku.enCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychtelevisionentertainmentgame showquiz showpublic televisionPolish public televisionPolish Televisionmass mediatelewizjarozrywkateleturniejtelewizja publicznapolska telewizja publicznaTVPTelewizja Polskamediaśrodki masowego przekazuThe characteristics of game shows broadcast on Polish public televisionCharakterystyka teleturniejów emitowanych w polskiej telewizji publicznejArticle