Igirukwayo, Antoine Marie Zacharie2025-03-252025-03-252010Itinera Spiritualia, 2010, Vol. 3, s. 161-195.1898-6811https://theo-logos.pl/handle/123456789/29797Artykuł w języku francuskim. Tłumaczenie streszczenia z j. francuskiego: Jan Efrem Bielecki OCD.Pisarze duchowi nie są zawodowymi teologami ani zwykłymi sprawozdawcami zaistniałych faktów. Oni są świadkami treści o szczególnej głębi: powiązania bosko-ludzkiego na drogach historii. Żeby przekroczyć płaszczyzny kulturowe, chronologiczne, geograficzne itd., które człowieka oddzielają, czytelnik chwyta w akcie najbardziej subiektywnym doświadczenia duchowego to, co w tym samym czasie jest najbardziej powszechne z wiary i drogi prowadzącej do pełni człowieczeństwa. Zrozumiałość tego kroku pozostaje otwartym depozytem do poszukiwania teologicznego. W niniejszym rozważaniu są sugerowane pewne drogi, jasno połączone pomiędzy poszczególnym świadectwem i powszechnym znaczeniem, źródłami wiary i wewnętrznego doświadczenia, teologicznej myśli typu klasycznego i teologii przeżywanej w poszczególnych doświadczeniach. Te ścieżki zostały rozwinięte w świetle duchowych autorów Karmelu, a konkretnie św. Teresy od Jezusa i Małej Teresy.frCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychlektura egzystencjalnateologiateologia duchowościduchowośćdzieła duchowedoświadczenie BogaTeresa z ÁviliTeresa z LisieuxTeresa od Jezusamistykamistycyzmduchowość karmelitańskaexistential readingtheologytheology of spiritualityspiritualityspiritual worksexperience of GodTeresa of ÁvilaThérèse of LisieuxTeresa of JesusmysticismCarmelite spiritualityPour une lecture existentielle des oeuvres spirituelles classiques centrees sur l’ experience de Dieu. Cas de sainte Therese d’ Avila et sainte Therese de LisieuxO lekturze egzystencjalnej klasycznych dzieł duchowych mówiących o doświadczeniu Boga. Przypadek św. Teresy z Awili i św. Teresy z LisieuxArticle