Rakowski, Michał2025-09-262025-09-262019Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 38, s. 115-142.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36607Zawiera ilustracje, tabele i wykresy.W artykule prezentowane są badania poświęcone wykorzystaniu narzędzi public relations przez działający w Polsce związek wyznaniowy Adwentystów Dnia Siódmego. Zastosowano tu audyt komunikacji Kościoła z uwzględnieniem mediów własnych takich, jak: telewizja, internet, prasa oraz mediów zewnętrznych i społecznościowych. Analiza została umieszczona na tle historycznym powstania public relations i podejścia do tego zagadnienia katolików oraz protestantów.The article is presented the research on the issue of PR tools used by the Seventh Day Adventists – religious organisation operating in Poland. It’s based on the Church’s communication audit of owned media, like: the television, the Internet, the press, as well as earned media and Social Media. The analysis has been placed on the historical background of PR formation and the approach to this field by Catholics and Protestants.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychadwentyściKościół Adwentystów Dnia Siódmegomedia społecznościowemniejszości wyznanioweKościółimagistyka społecznawizerunekKościoły chrześcijańskiemediaśrodki masowego przekazuadventistsSeventh-day Adventist Churchsocial mediaChurch minoritiesreligious minoritiesChurchpublic relationsimageChristian Churchesmass mediaPublic relations w służbie Kościoła. Problematyka wykorzystania narzędzi PR przez mniejszości wyznaniowe w Polsce na podstawie działalności Kościoła Adwentystów Dnia SiódmegoPublic Relations in the Church Ministry. The Issue of PR Tools Used by Religious Minorities in Poland Based on the Example of the Seventh Day Adventist ChurchArticle