Kalinowski, Mirosław2024-08-062024-08-062014Roczniki Teologiczne, 2014, T. 61, nr 1, s. 27-38.2353-72722543-5973http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/19481Kształcenie na kierunku praca socjalna więźniów osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie stanowi podsumowanie działań prowadzących do uruchomienia procesu dydaktycznego. W pierwszej części artykułu wskazano na personalistyczny porządek społeczny jako fundament aktywności ludzkiej, w ramach którego godność osoby ludzkiej sama w sobie jest wartością i nie przekreśla jej żaden czyn człowieka. W części drugiej przedstawiono mapę podjętych działań, stronę logistyczną i organizacyjną całego procesu doprowadzającego do inauguracji i immatrykulacji 36 więźniów studentów.Education in social work prosoners residing on prison in Lublin provides a summary of activities to start teaching proces. In the first part of the indicated on the personalistic social order as the foundation of human activity, in which human dignity itself is the value and its not cross out by any human action. The second part shows the map of action taken, the whole process of organizational and logistical to get the inauguration of the matriculation 36 prisoners students.plAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/praca socjalnawięźniowiewięzieniestreetworkingKatolicki Uniwersytet Lubelskiaresztareszt śledczyLublinAreszt Śledczy w Lublinieedukacjasocial workprisonersprisonCatholic University of Lublinholding celleducationdydaktykadidacticsedukacja w więzieniueducation in prisonKształcenie na kierunku praca socjalna w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II więźniów przebywających w Areszcie Śledczym w LublinieEducation in Social Work in the John Paul II Catholic University of Lublin Prosoners Residing on Prison in LublinArticle