Maliszewski, Jan2025-09-262025-09-262019Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 37, s. 38-68.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/36600Zawiera wykresy.Niniejszy artykuł dotyczy zagadnienia kreowania wizerunku mężczyzny w dziennikach prasowych. Opiera się on na badaniu okładek zawierających obrazy mężczyzny, publikowanych przez gazety „Super Express” i „Fakt” w latach 2015–2017. Obydwa dzienniki prasowe zostały scharakteryzowane w kontekście typologii mediów. W pracy omówiono pojęcie wizerunku medialnego, a następnie przedstawiono wnioski z badań empirycznych.This article addresses the issue of creating an image of man in press dailies. It is based on studying cover pages including images of men published by “Super Express” and “Fakt” in the 2015–2017. Both dailies are characterized in line with media typology. In the article the issue of media image is discussed, then the empirical research conclusions are presented.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychkreacja wizerunkuwizerunek mężczyznyobraz mężczyznyprasaprasa tabloidowaprasa polskapolskie dzienniki prasowegazeta codzienna „Fakt”dziennik „Super Express”odpowiedzialność społeczna mediówkreowanie wizerunku w „Fakcie”kreowanie wizerunku w „Super Expressie”wizerunek mężczyzny w tabloidziemężczyznaodpowiedzialność mediówimage creationimage of a manpresstabloid pressPolish pressPolish press journalsdaily newspaper “Fakt”daily newspaper “Super Express”social responsibility of the mediaimage creation in “Fact”image creation in “Super Express”image of a man in tabloidmanmedia responsibilityKreowanie wizerunku mężczyzny w dziennikach prasowych „Super Express” i „Fakt” w latach 2015–2017 w kontekście odpowiedzialności społecznej mediówCreating the image of a man in the “Super Express” and “Fakt” dailies in the years 2015–2017 in the context of media social responsibilityArticle