Kopiec, Piotr2024-03-152024-03-152012Roczniki Teologii Ekumenicznej, 2012, T. 4(59), s. 201-212.2081-6731http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/14269Artykuł w języku angielskim.The description of “the consumer society” belongs to the catalogue of diagnosis of the modern world, in particular of the western civilization. It should be interpreted as a result of various social processes including globalization, spreading of the popular culture as well as the dechristianization. The article examines how the consumer society refers to the ecumenism.Określenie społeczeństwa konsumpcyjnego odnosi się do katalogu przemian związanych ze współczesnym światem, w szczególności z cywilizacją zachodnią. Może być rozumiane jako rezultat wielu procesów, łącznie z globalizacją, dechrystianizacją i rozszerzaniem kultury popularnej. Artykuł ma na celu ustalenie, jaka jest relacje między społeczeństwem konsumpcyjnym a ekumenizmem.enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ecumenismconsumer societyChurchpostmodernismChristianitysocietyekumenizmspołeczeństwo konsumpcyjneKościółpostmodernizmchrześcijaństwospołeczeństwoEcumenism and the Consumer SocietyEkumenizm i społeczeństwo konsumpcyjneArticle