Ruszel, Magdalena Ewa2025-02-142025-02-142012Studia Gdańskie, 2012, T. 31, s. 315-324.0137-4338https://theo-logos.pl/handle/123456789/27944Artykuł podejmuje problem cierpień duchowych dziecka od poczęcia aż do okresu wczesnoszkolnego. Wyjaśnia, jak te cierpienia wpływają na aktualną sytuację życiową dziecka oraz na jego przyszłość. W artykule ukazana jest również zależność pomiędzy inteligencją duchową, rozwojem duchowym, rozwojem psychicznym, fizycznym a cierpieniami duchowymi. W artykule tym autorka podaje własną definicję cierpień duchowych.The article takes up the problem of spiritual suffering of the child during his lifetime. It explains how spiritual suffering influences present and future life of a child. The article also shows the connection between spiritual intelligence, spiritual development, physical development and spiritual suffering. The author gives her own definition of spiritual suffering in this article.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychcierpienia duchoweduchowośćinteligencja duchowarozwój duchowydziecipsychologiaduchowość dzieckaspiritualityspiritual intelligencespiritual developmentspiritual sufferingchildrenpsychologychild's spiritualityCierpienia duchowe dziecka. Psychologiczne aspektySpiritual suffering of the child. Psychological aspectsArticle