Pater, Dariusz2024-08-262024-08-262013Communio, 2013, R. 33, nr 1 (181), s. 87-101.0208-7995http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/19901Tożsamość płciowa to nasze własne poczucie przynależności do danej płci. Ponowoczesność jest kontynuacją świata nowoczesnego, który miał swój początek na przełomie XVII i XVIII w. Współcześnie rozróżnia się płeć biologiczną oraz kulturową. Tę ostatnią narzuca krąg społecznościowy. Typizacja generuje stereotypy, które często są krzywdzące dla obu płci biologicznych i należy je z życia usuwać. Kościół katolicki jest zaniepokojony działaniami wymierzonymi w tradycyjny model rodziny. Przyznaje, że nie zawsze doceniał rolę kobiety, ale nie akceptuje zjawiska gender, uważa również, że małżeństwo to kobieta i mężczyzna.Sex identity is our own feeling of belonging to the gender. Postmodemism is a continuation of a modem world which began at the turn of 17th and 18th centuries. Nowadays, two sexes can be distinguished: biological and cultural. The latter is imposed by the social circle. Typification generates stereotypes which are very often harmful to both biological sexes and should be eradicated from our lives. Catholic Church is worried about actions against the traditional model of a family. It agrees with the fact that it did not always appreciate the role of a woman, but it does not accept the phenomenon of gender, it also claims that a woman and a man constitute a marriage.plAttribution-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/KościółChurchgenderyzmgenderismnaturanaturekulturaculturechrześcijaństwoChristianitykobietawomanmężczyznamangenderpłećsexhomoseksualizmhomosexualityKościół a wyzwania genderyzmuArticle