Klauza, Karol2025-08-272025-08-272011Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 7, s. 16-24.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35034Zawiera schemat.Celem artykułu jest dokumentacja ważniejszych stanowisk w odniesieniu do współczesnego rozumienia prawdy, jej opiniotwórczego znaczenia i wpływu, jaki wywiera w obszarze współczesnej antropologii kulturowej, filozoficznej i teologicznej. Autor pragnie wykazać, że paradygmat prawdy towarzyszy procesom komunikowania społecznego i określa poznanie zdarzeń, formułowanie komunikatu o zdarzeniu i wywieranie aksjologicznego wpływu na osobę nadawcy i odbiorcy.The aim of this paper is to document the most important views on the modern understanding of truth, its meaning and significance in the sphere of contemporary cultural, philosophical and theological anthropology. The author endeavors to demonstrate that the paradigm of truth accompanies processes of social communication and determines cognition of events, formulation of a message concerning those events and axiological influence on a sender and a recipient.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychprawdakomunikacjaosobatożsamośćkomunikacja społecznaetyka dziennikarskamediaśrodki masowego przekazutruthcommunicationpersonidentityjournalistic ethicsmass mediaPrawda zdarzeń, komunikatu i osoby w kontekście komunikacji społecznejTruth of Events, Communication and an Individual in the Context of Social CommunicationArticle