Kopiec, Piotr2025-07-012025-07-012012Studia Oecumenica, 2012, T. 12, s. 183-190.1643-2762https://theo-logos.pl/handle/123456789/33068Artykuł w języku angielskim.Edukacja i wychowanie w świecie globalizacji i konsumpcji coraz bardziej ogranicza się do przygotowania do pełnienia społecznych ról konsumenta i pracownika. Kościół Ewangelicki w Niemczech, zgodnie ze swą misją interpretowania zjawisk społecznych w świetle zasad Ewangelii, formułuje model edukacji, którym posługuje się tak w prowadzonych przez siebie placówkach edukacyjnych, a który prezentuje w ogólnym dyskursie pedagogicznym. Model ten opiera się na teologicznej interpretacji społeczeństwa i zawiera w sobie przekonanie, że tak jak człowiek nie może być sprowadzony jedynie do użytecznego członka społeczeństwa, tak edukacja i wychowanie nie mogą ograniczać się do przekazywania informacji i technicznych kompetencji. Ostatecznym celem edukacji ma być formacja tożsamości w oparciu o chrześcijańskie założenia antropologiczne.enCC-BY-NC-SA - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkachedukacjawychowaniekształcenienauczanieglobalizacjakonsumpcjonizmKościółKościoły chrześcijańskieKościół Ewangelicki w Niemczechpedagogikatożsamośćwychowanie chrześcijańskieeducationupbringingteachingglobalizationconsumerismChurchChristian ChurchesEvangelical Church in GermanypedagogyidentityChristian upbringingHow to Educate in the Globalizing World of Consumption. The Upbringing Today in the Light of Documents of the Evangelical Church of GermanyJak kształcić w globalizującym się świecie konsumpcji. Wychowanie dzisiaj w świetle dokumentów Kościoła Ewangelickiego w NiemczechArticle