Zadykowicz, Tadeusz2024-11-132024-11-132018Roczniki Teologiczne, 2018, T. 65, nr 3, s. 5-19.2543-59732353-7272https://theo-logos.pl/handle/123456789/23469Tłumaczenie streszczenia / Summary translated by Rafał Augustyn.The introduction of the Integrated Qualifications System and the Polish Qualifications Framework obliges the universities to define learning outcomes also in the area of moral theology. The specific outcome is what students should know, and what skills and social competences they should have after completing the education/learning process. However, while the intended outcomes can be relatively easily formulated, their verification in the process of education in the area moral theology poses far more difficulties than in the case of other sciences. In particular, this concerns the assessment of social competences and the degree of the identification of knowledge relating to Christian morality with everyday practice.Wprowadzenie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz Polskiej Ramy Kwalifikacji zobowiązuje do zdefiniowania efektów kształcenia także w zakresie teologii moralnej. Konkretnym efektem jest to, co student powinien wiedzieć, jakie posiadać umiejętności i kompetencje społeczne po zakończeniu procesu kształcenia/uczenia się. O ile jednak zamierzone efekty da się stosunkowo łatwo sformułować, to ich weryfikacja w procesie kształcenia z teologii moralnej nastręcza znacznie więcej trudności niż w przypadku innych nauk. Dotyczy to zwłaszcza oceny kompetencji społecznych oraz stopnia identyfikacji wiedzy z zakresu moralności chrześcijańskiej z życiową praktyka.plCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnychmoral theologylearning outcomesIntegrated Qualification SystemPolish Qualifications Frameworkknowledgeskillssocial competencetheologyteologia moralnaefekty kształceniaZintegrowany System KwalifikacjiPolska Rama Kwalifikacjiwiedzaumiejętnościkompetencje społeczneteologiaWiedza, umiejętności i kompetencje społeczne jako efekty kształcenia w zakresie teologii moralnejKnowledge, Skills and Social Competences as Learning Outcomes in the Area of Moral TheologyArticle