Siewiora, Jacek2024-06-042024-06-042017Tarnowskie Studia Teologiczne, 2017, T. 36, cz. 1, s. 21-36.0239-4472http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/16722Refleksja nad rzeczywistością miłosierdzia w życiu społecznym, a więc także w przestrzeni pedagogicznej, prowadzi do poszukiwania odpowiedzi na pytanie, czy miłosierdzie jest oznaką słabości i rezygnacji z wymagań, czy przeciwnie – jest raczej znakiem rzetelnej troski o jakość życia społecznego i rozwój młodego pokolenia. Artykuł jest próbą poszukiwań odpowiedzi na to kluczowe pytanie i wypływające z niego problemy szczegółowe, w oparciu o wiedzę teologiczną i pedagogiczną.Reflection on the reality of mercy in social life, and also in the pedagogical space, leads to the question of whether the mercy is a sign of weakness and lowering of expectations, or rather a sign of fair care about the quality of life and development of the young generation. Presented article is an attempt, based on theological and pedagogical knowledge, to find answers to this key question, and to specific problems arising from it.plAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/miłosierdzieprzestrzeń pedagogicznaodwaga głoszenia prawdyprzebaczeniepedagogikażycie społecznespołeczeństwokategorie życia społecznegoprawdagłoszenie prawdyodwagamercypedagogical spacecourage to proclaim the truthforgivenesspedagogysocial lifesocietycategories of social lifetruthpreaching the truthcourageproclaiming the truthMiłosierdzie jako kategoria życia społecznegoMercy as a Category of Social LifeArticle