Zachara, Magdalena2024-08-062024-08-062023Tarnowskie Studia Teologiczne, 2023, T. 42, cz. 1, s. 65-82.0239-4472http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/19452Artykuł ukazuje, jak dzisiejsza młodzież rozumie pojęcie obowiązku. Kontekst badań to pandemia COVID-19 oraz postmodernistyczna aksjologia. Wyniki wykazują, że nastolatkowie pojmują obowiązek jako odpowiedzialność, zarówno w kategorii moralnej, jak i prawno-społecznej. Przypisują mu ważną rolę we własnym rozwoju oraz w życiu społecznym.The article shows how today’s youth understand the concept of duty. The context of the research is the COVID-19 pandemic and postmodern axiology. The results show that teenagers understand duty as responsibility, both in moral and legalsocial categories. They attribute an important role to it in their own development and in social life.plAn error occurred on the license name.An error occurred getting the license - uri.obowiązekmoralnośćodpowiedzialnośćmłodzieżspołeczeństwopandemia koronawirusaaksjologiaświadomośćświadomość młodzieżydutymoralityresponsibilityyouthsocietypandemicspandemieaxiologyawarenessyouth awarenessaksjologia postmodernistycznapostmodern axiologycoronavirus pandemicpandemia COVID-19COVID-19 pandemicCOVID-19Obowiązek w świadomości dzisiejszej młodzieżyDuty in the minds of today’s youthArticle