Gosek, Małgorzata2025-10-012025-10-012021Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 48, s. 156-176.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37184Celem artykułu jest pokazanie, jak z perspektywy Placówek Doskonalenia Nauczycieli (PDN) z akredytacją Kuratorium Oświaty wyglądało doskonalenie kompetencji medialnych nauczycieli w okresie pandemii COVID-19. W pracy zastosowano metodę analityczno-syntetyczną na bazie literatury, raportów i informacji pozyskanych z Kuratoriów Oświaty oraz zaprezentowano wyniki badań ilościowych zrealizowanych w Placówkach Doskonalenia Nauczycieli. Punktem wyjścia artykuły jest syntetyczny obraz pozycji PDN w polskim systemie oświaty oraz kompetencji medialnych nauczycieli i ich rozwoju w okresie pandemii COVID-19. W kolejnym kroku zaprezentowane zostały wyniki przeprowadzonych badań i sformułowane wnioski. Na koniec zostały przedstawione rekomendacje w zakresie dalszych badań i propozycje praktycznych rozwiązań.The purpose of the article is to outline what improving teachers’ media competences looked like during the COVID-19 pandemic from the perspective of Teachers Professional Development Institutions (TPDI) with accreditation of Local Education Authority. The work uses an analytical and synthetic method based on literature, reports and information from Local Education Authorities and it presents the results of quantitative research sourced in Teachers Professional Development Institutions. The starting point of the work is a synthetic picture of a position of TPDI in Polish educational system as well as teachers’ media competences and their development during the COVID-19 pandemic. Further on, there were presented the results of the research and formulated conclusions. At the end, there were pointed out recommendations for further researches and propositions of practical solutions.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychnauczycieledoskonalenie zawodowe nauczycielikompetencje medialnedoskonalenie zawodowepandemiapandemia COVID-19COVID-19koronawirusteachersteachers’ professional developmentmedia competencesprofessional developmentpandemicCOVID-19 pandemiccoronavirusDoskonalenie kompetencji medialnych nauczycieli w okresie pandemii COVID-19 – perspektywa Placówek Doskonalenia NauczycieliImproving teachers’ media competences during the COVID-19 pandemic – the perspective of Teachers’ Professional Development InstitutionsArticle