Kot, Mateusz2025-10-152025-10-152025Kultura-Media-Teologia, 2025, nr 61, s. 124-136.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/37639Artykuł w języku angielskim. Zawiera tabelę.Motywy czerpiące z chrześcijaństwa są często obecne w grach cyfrowych. W niniejszym artykule przyjrzano się jednemu z wykorzystywanych aspektów, jakim jest wykorzystanie budynku sakralnego - kościoła, klasztoru lub cerkwi, w stu grach strategicznych określonych przez GRYOnline.pl mianem najlepszych na platformę Windows. Celem badania było wyłonienie i skategoryzowanie cech funkcjonalnych w przestrzeni gry budynków oraz określenie ich funkcji. Pozwoliło to na rozpoznanie jakie zastosowanie posiadają wspomniane budowane na płaszczyźnie nadania zdobywanym benefitom określonej formy fabularnej. Z poziomu mechaniki gry nie ma bowiem znaczenia czy określony zasób zostanie nazwany punktami wiary, czy innym surowcem, np. drewnem.Motifs drawing from Christianity are frequently present in digital games. This article examines one of the aspects utilized in this context—namely, the use of religious buildings such as churches, monasteries, or Orthodox churches in one hundred strategic games identified by GRYOnline.pl as the best for the Windows platform. The aim of the study was to identify and categorize the functional features of these buildings in the game space and to determine their roles. This allowed for an understanding of how such constructions are used within the narrative framework of conferring specific benefits. From the perspective of game mechanics, it does not matter whether a given resource is called „faith points” or another commodity, such as wood.enCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychgry komputerowegry wideogry cyfrowegry strategicznebudowle sakralnekościołycomputer gamesvideo gamesdigital gamesstrategic gamesreligious buildingssacred buildingschurchesThe Role of Religious Buildings in Strategic GamesRola budowli sakralnych w grach strategicznychArticle