Gut, Alina2025-09-152025-09-152013Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 15, s. 22-34.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35905Niniejszy artykuł jest analizą zaangażowania katolickich regionalnych rozgłośni radiowych w Polsce w promocję patriotyzmu i edukację patriotyczną. Zebrane dane pochodzą z audycji emitowanych na antenie badanych stacji radiowych zamieszczonych na ich stronach internetowych w 2012 roku. Analiza zgromadzonego materiału dowodzi, że nawet jeśli w poszczególnych radiostacjach temat patriotyzmu nie jest dominujący, to pełni on jednak istotną rolę w ich polityce przekazu.This article focuses on the patriotic education and the promotion of patriotism presented in regional catholic radio stations in Poland. The data in the article were gathered during the 2012 year. The results of this study indicate that although patriotic education is not a dominant element of communication in regional catholic radio stations, it plays an important role in the politics of communication of these media.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychregionalne katolickie rozgłośnie radiowerozgłośnie radiowelokalne rozgłośnie radiowekatolickie rozgłośnie radioweradioPolskaedukacja patriotycznapatriotyzmedukacjaregional Catholic radio stationsradio stationslocal radio stationsCatholic radio stationsPolandpatriotic educationpatriotismeducationEdukacja patriotyczna w lokalnych katolickich rozgłośniach radiowych w Polsce. Mikrostudium na wybranych przykładachPatriotic education in regional catholic radio stations in Poland. Micro study on selected exampleArticle