Adamczyk, Dariusz2023-02-282023-02-282010Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 2010, nr 15, s. 5-34.1230-0780http://theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/4289W opowiadaniu z Rdz 3 występuje tajemnicza postać węża. Autor ukazuje jego kusicielską działalność. Wąż chytrze akcentuje Boży zakaz oraz zaprzecza podanym przez Boga konsekwencjom złamania tego zakazu. Zwodzicielska siła przebiegłego węża sprawia, że pierwsi rodzice popełniają grzech. Wąż okazuje się przyczyną wszelkiego zła. Zostaje on ukarany przez Boga i upokorzony. Bóg zapowiada również, że ten sprawca wszelkiego zła zostanie ostatecznie i definitywnie zwyciężony.There is mysterious snake in the story from Gen 3. Author shows his tempting activity. The snake accenting knowingly God’s prohibition and he denies God’s consequence breaking this prohibition. Deceivable power knowingly snake making that first parents committing a sin. The snake appears reason of whole evil. He becomes punish and humiliate by the God. The God announces that the generator of whole evil finally will be loser.plAttribution-ShareAlike 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/wążopowiadanieKsięga RodzajuRdzRdz 3Pismo ŚwięteStary Testamentogród biblijnyEdengrzechgrzech pierworodnykłamstwosymbolsymbolikapodstępprzebiegłośćinteligencjainteligencja demonicznazłoszatankuszeniesnakeshort storyBook of GenesisOld TestamentGarden of Edensinoriginal sinfalsehoodimagerydeceptionguileintelligencedemonic intelligenceevilsatantemptationBibliaBiblePostać węża w opowiadaniu z Rdz 3Article