Szpyt, Kamil2025-09-152025-09-152014Kultura-Media-Teologia, 2014, nr 16, s. 77-99.2081-8971https://theo-logos.pl/handle/123456789/35919W treści niniejszego artykułu przedstawiono prawną problematykę eksploatacji wizerunku sportowca, członka kadry narodowej, przez polski związek sportowy. Omówiono w nim kompleksowo wszystkie najistotniejsze wątpliwości rodzące się na gruncie prawnej interpretacji art. 14 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, przy uwzględnieniu ustaleń doktryny i orzecznictwa. W opracowaniu nie zabrakło również wyjaśnienia samego pojęcia „wizerunku”, zakresu prawa do wizerunku oraz podmiotu do niego uprawnionego.The article describes legal issues of the exploitation of a national team member’s image by the Polish Sports Association. All the most important doubts concerning legal interpretation in accordance with the act 14 from 25th June 2010 about sport (with the arrangements of judicature and doctrine taken into account) were discussed here comprehensively. In the work there is also an explanation of the term “image” itself, the scope of the right of personal portrayal and the entity entitled to it.plCC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnychprawoprawo własności intelektualnejprawo sportowewizerunekkomercjalizacja wizerunkueksploatacja wizerunkuwłasność intelektualnasportprawo do wizerunkukadra narodowaReprezentacja Polskilawintellectual property lawsports lawimagemerchandisingpersonality merchandisingcharacter merchandisingcommercialisation of imageexploitation of imageintellectual propertysportsimage rightsnational teamPoland national teamPrawna problematyka eksploatacji wizerunku członka kadry narodowej przez polski związek sportowyLegal issues of the exploitation of a national team member’s personal portrayal by the Polish Sports AssociationArticle