Educating a Truthful User of the Internet

Miniatura

Data

2021

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego

Abstrakt

This paper analyses the question about the role of school-based religious education in the preparation for living in truth, with an emphasis on the online activity of the catechised. It presents the findings produced by an analysis of the two most recent documents: Directory for Catechesis and the Core Curriculum of Catechesis of the Catholic Church in Poland and proposes postulates on catechetical service in reference to the issue of truthfulness and falsehood during Internet use.

Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaką rolę może pełnić szkolne nauczanie religii w kontekście wychowania do życia w prawdzie, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności katechizowanych w świecie wirtualnym. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wyniki analizy dwóch najnowszych dokumentów: Dyrektorium o katechizacji i Podstawy programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce oraz zaproponowano postulaty dotyczące posługi katechetycznej w odniesieniu do zagadnienia prawdomówności i fałszu w obszarze korzystania z Internetu.

Opis

Artykuł w języku angielskim.

Słowa kluczowe

religious education, catechesis, Internet, truth, falsehood, nauczanie religii, katecheza, prawda, fałsz, wychowanie, upbringing, prawdomówność, truthfulness, nauczanie, teaching, teaching religion, Dyrektorium o katechizacji, Directory on catechesis

Cytowanie

Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 2021, nr 28, s. 341-354.

Licencja

Attribution-ShareAlike 3.0 Poland