Familie und Schule: zwei Erziehungsumfelder und ihre Rolle im Rahmen der Erziehung
Ładowanie...
Data
2008
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Abstrakt
Każdy człowiek uczestniczy w życiu określonego środowiska społecznego, jest od niego uzależniony i równocześnie sam je kształtuje. Środowisko to tworzy istniejący aktualnie układ stosunków otoczenia (ludzi, zdarzeń, rzeczy, zjawisk), z którymi jednostka ma bezpośrednią styczność, na które wpływa, a one oddziałują na nią. Dokonuje się to w toku interakcji przyjmujących formę współdziałania, wzajemnej pomocy, rywalizacji czy nawet konfliktów. Środowisko stanowi dla człowieka źródło aktywnej i twórczej stymulacji oraz ogólny kontekst, w jakim zachodzą specyficzne zachowania. Jednym ze składników środowiska społecznego jest środowisko wychowawcze, które tworzą poszczególne osoby wpływające na rozwój psychiki i kształtowanie się osobowości dzieci i młodzieży. W niniejszym artykule podjęto zagadnienie zadań wychowawczych stojących przed dwoma podstawowymi środowiskami wychowawczymi: rodziną i szkołą.
Opis
Artykuł w języku niemieckim. Streścił ks. Józef Stała.
Słowa kluczowe
rodzina, środowisko, wychowanie, zadania wychowawcze, życie społeczne, środowisko społeczne, środowiska wychowawcze, family, schools, szkoły, milieu, upbringing, education, edukacja, educational tasks, social environment, environment, nurturing environments, Familie, Schule, Umgebung, Milieu, Erziehung, social life
Cytowanie
Roczniki Teologiczne, 2008, T. 55, z. 8, s. 101-112.
Licencja
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland