Familie und Schule: zwei Erziehungsumfelder und ihre Rolle im Rahmen der Erziehung

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego

Abstrakt

Każdy człowiek uczestniczy w życiu określonego środowiska społecznego, jest od niego uzależniony i równocześnie sam je kształtuje. Środowisko to tworzy istniejący aktualnie układ stosunków otoczenia (ludzi, zdarzeń, rzeczy, zjawisk), z którymi jednostka ma bezpośrednią styczność, na które wpływa, a one oddziałują na nią. Dokonuje się to w toku interakcji przyjmujących formę współdziałania, wzajemnej pomocy, rywalizacji czy nawet konfliktów. Środowisko stanowi dla człowieka źródło aktywnej i twórczej stymulacji oraz ogólny kontekst, w jakim zachodzą specyficzne zachowania. Jednym ze składników środowiska społecznego jest środowisko wychowawcze, które tworzą poszczególne osoby wpływające na rozwój psychiki i kształtowanie się osobowości dzieci i młodzieży. W niniejszym artykule podjęto zagadnienie zadań wychowawczych stojących przed dwoma podstawowymi środowiskami wychowawczymi: rodziną i szkołą.

Opis

Artykuł w języku niemieckim. Streścił ks. Józef Stała.

Słowa kluczowe

rodzina, środowisko, wychowanie, zadania wychowawcze, życie społeczne, środowisko społeczne, środowiska wychowawcze, family, schools, szkoły, milieu, upbringing, education, edukacja, educational tasks, social environment, environment, nurturing environments, Familie, Schule, Umgebung, Milieu, Erziehung, social life

Cytowanie

Roczniki Teologiczne, 2008, T. 55, z. 8, s. 101-112.

Licencja

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland