Ecumenism and the Consumer Society

Miniatura

Data

2012

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Towarzystwo Naukowe KUL

Abstrakt

The description of “the consumer society” belongs to the catalogue of diagnosis of the modern world, in particular of the western civilization. It should be interpreted as a result of various social processes including globalization, spreading of the popular culture as well as the dechristianization. The article examines how the consumer society refers to the ecumenism.

Określenie społeczeństwa konsumpcyjnego odnosi się do katalogu przemian związanych ze współczesnym światem, w szczególności z cywilizacją zachodnią. Może być rozumiane jako rezultat wielu procesów, łącznie z globalizacją, dechrystianizacją i rozszerzaniem kultury popularnej. Artykuł ma na celu ustalenie, jaka jest relacje między społeczeństwem konsumpcyjnym a ekumenizmem.

Opis

Artykuł w języku angielskim.

Słowa kluczowe

ecumenism, consumer society, Church, postmodernism, Christianity, society, ekumenizm, społeczeństwo konsumpcyjne, Kościół, postmodernizm, chrześcijaństwo, społeczeństwo

Cytowanie

Roczniki Teologii Ekumenicznej, 2012, T. 4(59), s. 201-212.

Licencja

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland