Miłość jako „zdecydowana wola wzajemnej promocji osób”
Ładowanie...
Data
1996
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Instytut Teologiczny w Tarnowie
Abstrakt
The paper is concerned with the meaning of the love. Author presents the theory of love by French personalist – Maurice Nedoncelle (†1976), according whom love is “decided will of mutual promotion of the persons.” It is scientifically and practically useful to distinguish three levels of love – as biological need (sex), as feeling-sentiment (eros), and as spiritual sacrifice (agape, caritas).
Opis
Słowa kluczowe
psychologia, problem miłości, trzy rozumienia miłości, trzy poziomy miłości, uczucia, seksualność, poświęcenie, oddanie, agape, caritas, miłość duchowa, miłość cielesna, miłość emocjonalna, eros, sex, miłość, psychology, problem of love, three understandings of love, three levels of love, feelings, sexuality, sacrifice, commitment, spiritual love, carnal love, emotional love, love, wola, will
Cytowanie
Tarnowskie Studia Teologiczne, 1995-1996, T. 14, s. 87-100.
Licencja
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland