Co to znaczy, że Bóg ma Syna? Na marginesie chrystologii w „Credo” Hansa Künga

Ładowanie...
Miniatura

Data

1997

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Instytut Teologiczny w Tarnowie

Abstrakt

Opis

Słowa kluczowe

teologia systematyczna, teologia, język dogmatyczny, przebóstwienie, chrześcijański obraz Boga, obraz Boga, chrześcijaństwo, Bóg, Jezus Chrystus, Chrystus-Absolut, dogmaty, dogmat z Nicei, hellenizacja, Jezus-Logos, Logos, transcendencja, transcendencja Boga, filozofia hellenistyczna, filozofia, bóstwo Chrystusa, filozofia hellenistyczna wobec bóstwa Chrystusa, Syn Boży, Syn Człowieczy, chrystologia, „Credo” Hansa Künga, Hans Küng, Credo, sobór, council, systematic theology, theology, dogmatic language, deification, Christian image of God, image of God, Christianity, God, Jesus Christ, Christ-Absolute, dogmas, Hellenization, Jesus-Logos, transcendence, transcendence of God, Hellenistic philosophy, philosophy, divinity of Christ, Son of God, Son of Man, Christology, dogma of Nicaea, sobór nicejski I, First Council of Nicaea, “Credo” by Hans Küng, Hellenistic philosophy versus the divinity of Christ

Cytowanie

Tarnowskie Studia Teologiczne, 1997, T. 15, s. 99-118.

Licencja

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland