„Christus als Meister der Kommunikation”. Das Zweite Vatikanische Konzil und die Medien

Ładowanie...
Miniatura

Data

2014

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego

Abstrakt

Sobór Watykański II był wydarzeniem medialnym. Z jednej strony wzbudził wielkie zainteresowanie mediów. Z drugiej strony sam podjął refleksję nad rolą mediów w przekazie Ewangelii. Refleksja ta znalazła cenny wyraz w soborowym dekrecie Inter mirifica. Od tego czasu w kościelnej ewangelizacji uwzględnia się zarówno rolę mediów w przekazie informacji, jak też mentalność współczesnego człowieka, uformowaną w dużej mierze przez media. Z wielką uwagą do świata mediów podchodzi papież Franciszek. W postawie tej widać echo soborowych ustaleń odnośnie do mediów.

The Second Vatican Council was a media event. On the one hand, aroused great interest in the media. On the other, he made a reflection on the role of the media in the transmission of the Gospel. This reflection was a valuable expression in the Conciliar decree Inter Mirifica. Since then, in the Church’s evangelization takes into account both the role of the media in the transmission of information, as well as the mentality of modern man formed largely by the media. With great attention to the world of media approaches Pope Francis. This can be seen as an echo of the Council arrangements for media.

Opis

Artykuł w języku niemieckim.

Słowa kluczowe

sobór, sobór watykański II, media, przepowiadanie, Franciszek papież, papieże, Jezus Chrystus, komunikacja, teologia, council, Second Vatican Council, Vatican II, preaching, Pope Francis, Jorge Mario Bergolio, popes, Jesus Christ, communication, theology, Zweite Vatikanische Konzil, Medien, Verkündigung, Papst Franziskus, Theologie

Cytowanie

Roczniki Teologiczne, 2014, T. 61, nr 12, s. 105-116.

Licencja

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland