Komunikacja w internecie jako szansa dla Kościoła na skuteczne funkcjonowanie na rynku medialnym na przykładzie diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej. Website communication model: narzędzie do analizy jakościowej portali internetowych
Data
2014
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wyższe Seminarium Duchowne w Koszalinie
Abstrakt
Artykuł podejmuje tematykę komunikacji w Internecie z perspektywy Kościoła katolickiego. Autor przedstawia racje, wynikające również z niektórych tekstów magisterium Kościoła, które pozwalają spojrzeć na Internet jako na szansę skutecznej działalności Kościoła w przestrzeni medialnej. Główną tezą artykułu jest przekonanie, że serwisy internetowe prowadzone przez instytucje kościelne muszą charakteryzować się odpowiednią jakością, która w niniejszym opracowaniu rozumiana jest jako wypełnienie funkcji komunikacyjnej. Autor przedstawia również Website Communication Model, czyli narzędzie do analizy stron internetowych pod tym kątem.
The article focuses on the subject of Internet communication from the perspective of the Catholic Church. The author presents arguments, deriving also from some official documents of the Church, which allow to look at the Internet as an opportunity of effective activity of the Church in the media. The main thesis of the article is the idea that websites run by institutions of the Church must be professional, which in this study is understood as the fulfillment of their communicative function. The author presents the Website Communication Model, as a useful tool to analyze websites from this perspective.
The article focuses on the subject of Internet communication from the perspective of the Catholic Church. The author presents arguments, deriving also from some official documents of the Church, which allow to look at the Internet as an opportunity of effective activity of the Church in the media. The main thesis of the article is the idea that websites run by institutions of the Church must be professional, which in this study is understood as the fulfillment of their communicative function. The author presents the Website Communication Model, as a useful tool to analyze websites from this perspective.
Opis
Słowa kluczowe
internet, komunikacja, Website Communication Model, komunikacja w internecie, media katolickie, Kościół w internecie, communication, Church communication, websites, Kościół, Church, Kościół katolicki, Catholic Church, diecezje, dioceses, diecezja koszalińsko-kołobrzeska, media, cyfrowe środki przekazu, digital media, komunikacja medialna, rynek, market, rynek medialny, portal internetowy, jakość, quality, analiza jakościowa
Cytowanie
Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 2014, nr 21, s. 265-279.
Licencja
Attribution-ShareAlike 3.0 Poland