Komunikacja w mediach według Jana Pawła II. Studium przypadku
Ładowanie...
Data
2020
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II
Abstrakt
Jan Paweł II widział w mass mediach prawdziwą rewolucją kulturową – pierwszy współczesny areopag – na którym nieustannie dokonuje się wymiana informacji, idei i wartości. Z perspektywy czasu warto zadać pytanie, czy papież realizował postulat posługiwania się techniką współczesnej komunikacji jako integralną częścią działalności Kościoła? Autor skupia się na dwóch znamiennych wydarzeniach – modlitwie przy Ścianie Płaczu w Jerozolimie i wołaniu o pokój w przededniu wybuchu II wojny w Zatoce Perskiej. Artykuł pokazuje, że potencjał komunikacyjny Jana Pawła II wypływał z jego osobowości nacechowanej historią własnych, osobistych przeżyć.
John Paul II saw the mass media as a real cultural revolution – the first modern Areopagus, where a constant exchange of information, ideas and values takes place. From the perspective of time it is worthwhile to ask whether the Pope realized the postulate of using the modern communication technology as an integral part of the Church’s activity. The author focuses on two characteristic events – the Pope’s prayer at the Western Wall in Jerusalem and his appeal for peace on the eve of the Second Gulf War. The paper shows that John Paul II’s communication potential issued from his personality characterized by the history of his own personal experiences.
John Paul II saw the mass media as a real cultural revolution – the first modern Areopagus, where a constant exchange of information, ideas and values takes place. From the perspective of time it is worthwhile to ask whether the Pope realized the postulate of using the modern communication technology as an integral part of the Church’s activity. The author focuses on two characteristic events – the Pope’s prayer at the Western Wall in Jerusalem and his appeal for peace on the eve of the Second Gulf War. The paper shows that John Paul II’s communication potential issued from his personality characterized by the history of his own personal experiences.
Opis
Słowa kluczowe
Jan Paweł II, Karol Wojtyła, papieże, kapłani, duchowieństwo, komunikacja, środki masowego przekazu, obraz w komunikacji, słowo w komunikacji, obraz, słowo, Kościół, John Paul II, popes, clergy, priesthood, communication, mass media, words in communication, pictures in communication, image, word, Church
Cytowanie
Polonia Sacra, 2020, R. 24, Nr 2 (60), s. 99-114.
Licencja
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland