Kaznodzieja, coach czy influencer? Kogo preferuje współczesny odbiorca medialny?

Miniatura

Data

2021

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II

Abstrakt

Powszechność Internetu, innowacyjność technologiczna w publikowaniu treści audio i video w sieci internetowej to nowa rzeczywistość medialna i społeczna, która domaga się zrewidowania sposobu głoszenia słowa Bożego we współczesnym świecie. Nowe technologie stwarzają nowe szanse i większe możliwości wpływu na odbiorców poszukujących odpowiedzi nie tylko na egzystencjalne, ale także na duchowe, religijne i transcendentalne pytania. Większa obecność głosicieli słowa Bożego w Internecie oraz poszerzenie ich kompetencji o umiejętności coachingowe i influencerskie stwarza szanse do efektywniejszej ewangelizacji i skuteczniejszej prezentacji treści ewangelicznych.

Universal internet access and technological innovation in posting audio and video content online has become a new media and social reality, which requires reconsidering the way God’s Word is preached in the modern world. New technologies offer new chances and greater opportunities to influence recipients who seek answers not only to existential, but also to spiritual, religious and transcendental questions. The more prominent online presence of God’s Word preachers and expanding their competences to include coaching and influencer’s skills creates opportunities for more fruitful evangelism and more effective presentation of evangelical content.

Opis

Słowa kluczowe

kaznodzieja, kaznodziejstwo, kazania, trener, ewangelizacja, media społecznościowe, słuchacze, odbiorcy, internet, środki masowego przekazu, technologia, społeczeństwo, preacher, preaching, sermons, coach, influencer, blog, vlog, followers, evangelization, social media, listeners, recipients, mass media, technology, society

Cytowanie

Polonia Sacra, 2021, R. 25, Nr 4 (66), s. 135-149.

Licencja

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland