Współczesne ukierunkowania niemieckiej pedagogiki religijnej

Miniatura

Data

2011

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Towarzystwo Naukowe KUL

Abstrakt

Analyzing German pedagogical-religious publications that appeared in 2009, the author answers the question about the direction, in which modern German religious pedagogy is heading. Tendencies dominating in the works by German religious educationalists are subjected to assessment from the Polish perspective, among them being: understanding of religious pedagogy, the issue of interreligious teaching of religion, the integrity and correlation of the issues taught at school, or empirical research in religious pedagogy.

Opis

Summary translated by / Autor tłumaczenia streszczenia: Tadeusz Karłowicz.

Słowa kluczowe

pedagogika religijna, niemiecka pedagogika religijna, lekcje religii, nauczanie interreligijne, integralność treści, badania empiryczne, korelacja w nauczaniu religii, nauczanie religii, edukacja religijna, badania pedagogicznoreligijne, dydaktyka biblijna, Niemcy, religious pedagogy, German religious pedagogy, lessons of religion, interreligious teaching, integrity of the issues, empirical research, correlation in religion teaching, teaching religion, religious education, pedagogical-religious research, biblical dydactics, Germany, religia, religion, pedagogika, pedagogy, edukacja, education

Cytowanie

Roczniki Pastoralno-Katechetyczne, 2011, T. 3 (58), s. 155-165.

Licencja

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland