Współczesne ukierunkowania niemieckiej pedagogiki religijnej
Data
2011
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Towarzystwo Naukowe KUL
Abstrakt
Analyzing German pedagogical-religious publications that appeared in 2009, the author answers the question about the direction, in which modern German religious pedagogy is heading. Tendencies dominating in the works by German religious educationalists are subjected to assessment from the Polish perspective, among them being: understanding of religious pedagogy, the issue of interreligious teaching of religion, the integrity and correlation of the issues taught at school, or empirical research in religious pedagogy.
Opis
Summary translated by / Autor tłumaczenia streszczenia: Tadeusz Karłowicz.
Słowa kluczowe
pedagogika religijna, niemiecka pedagogika religijna, lekcje religii, nauczanie interreligijne, integralność treści, badania empiryczne, korelacja w nauczaniu religii, nauczanie religii, edukacja religijna, badania pedagogicznoreligijne, dydaktyka biblijna, Niemcy, religious pedagogy, German religious pedagogy, lessons of religion, interreligious teaching, integrity of the issues, empirical research, correlation in religion teaching, teaching religion, religious education, pedagogical-religious research, biblical dydactics, Germany, religia, religion, pedagogika, pedagogy, edukacja, education
Cytowanie
Roczniki Pastoralno-Katechetyczne, 2011, T. 3 (58), s. 155-165.
Licencja
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland