Kultura-Media-Teologia, 2025, nr 61
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/37625
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2025, nr 61 wg Autor "Bromboszcz, Roman"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Elementy science fiction w wybranych grach komputerowychBromboszcz, Roman (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2025)Celem artykułu jest dokonanie przeglądu gier komputerowych i prezentacja zawartych w nich elementów fantastyczno- naukowych. Za metodę obieram bezpośrednie doświadczenie badanych rozgrywek. Biorę pod uwagę gry, które udostępnia platforma Steam, a kluczem w wyborze są tagi: „science fiction” i „adventure”. Tekst prowadzi do wniosku, że gry z tego zakresu estetyzują śmierć, propagują przemoc zamiast dialogu, uczą przebiegłości i pomagają ułożyć siebie poprzez nawigowalny labirynt.

