Roczniki Teologiczne, 2016, T. 63, nr 13
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/20711
Przeglądaj
Przeglądaj Roczniki Teologiczne, 2016, T. 63, nr 13 wg Autor "Wiśniewski, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Ks. Ireneusz Pawlak, De musica sacra in Polonia. Quaestiones selectae, red. Ks. Stanisław Garnczarski, t. I-II, Tarnów: Biblos 2013, ss. 429 (t. I), ss. 552 (t. II), t. III, Tarnów: Biblos 2015, ss. 370. ISBN: 978-83-7793-193-6 (t. I), 978-83-7793-194-3 (t. II), 978-83-7793-407-4 (t. III).Wiśniewski, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2016)Pozycja Obchody ku czci św. Cecylii w Instytucie Muzykologii KUL. Lublin, KUL, 24 listopada 2015 rokuWiśniewski, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2016)Pozycja Repertuar liturgiczno-muzyczny w rękopiśmiennym „Graduale karmelitańskim” (b.s.) z ObórWiśniewski, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2016)The article presents the content of the Carmelite gradual from Obory. Having compared the repertoire of the Carmelite book with the Roman gradual, it can be stated that the Carmelite mass liturgy comprises a bit different compositions. Only eight of the formularies proprium de tempore contain complete or almost complete sets of songs. Undoubtedly, choosing songs for the formularies of the liturgical days in such a selective way indicates that the codex served mainly a particular performer and that this gradual contains only some songs chosen from a different (complete) codex for a cantor. Out of 278 songs in the codex of Obory (including psalms and verses) 235 are the same as in the Roman gradual. Some of the song sets follow the tradition, while other sets do not. This kind of lability in dealing with the liturgical repertoire in relation to the Roman tradition implies that the book was created exclusively for the local monastery.