Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 8
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35040
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 8 wg Autor "Mikosz, Joanna"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Rynek prasowy w Egipcie przed „Arabską Wiosną Ludów” i po niejMikosz, Joanna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Autorka tekstu stara się przybliżyć rynek prasy egipskiej przed i po rewolucji w 2011 roku. W tym celu dokonała segmentacji rynku prasy codziennej oraz periodyków biorąc pod uwagę różne kategorie m.in., takie jak: zawartość treściowa, język, częstotliwość ukazywania się lub zasięg geograficzny. W tekście nakreślone zostały również zasady funkcjonowania prasy egipskiej za czasów prezydentury Hosniego Mubaraka gdy funkcjonowało wiele restrykcyjnych przepisów i środków utrudniających pracę dziennikarzy, jak np.: brak swobody dostępu do informacji, a także wymóg uzyskania zgody przez dziennikarzy na pracę nad konkretnym tematem od ministra do spraw mediów. Autorka wskazuje też, że upadek rządów Hosiniego Mubaraka zapoczątkował proces wiele zmian dotyczących sposobu redagowania i przekazywania treści zamieszczanych w prasie.