Polonia Sacra, 2016, R. 20, Nr 4 (45)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/4296
Przeglądaj
Przeglądaj Polonia Sacra, 2016, R. 20, Nr 4 (45) wg Autor "Witos, Barbara"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Społeczne, etyczne i religijne postawy polskiej młodzieży oraz ich konsekwencje dla nauczania religii w PolsceKielian, Andrzej; Witos, Barbara (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2016)Artykuł, odwołując się do badań socjologicznych z ostatnich kilku lat, charakteryzuje polską młodzież pod względem przyjmowanych wartości społecznych, etycznych i religijnych, by ukazać ważne konsekwencje dla nauczania religii w Polsce. 25 lat od momentu, kiedy lekcje religii na nowo pojawiły się w polskich szkołach, zachęca do różnych podsumowań, wyciągania wniosków i kreślenia perspektyw. Tekst podkreśla stojącą przed Kościołem szansę, jaką w udzielaniu młodym wsparcia w podejmowanym wysiłku wzrostu duchowego daje szkolna katecheza. W sytuacji globalnych przemian, które mają wpływ na myślenie i sposób postępowania młodzieży, dużą wagę należy przypisać działaniom wychowawczym, które będą wyzwalać osobiste doświadczanie miłości Boga. Kluczowe dla przyszłości polskiego Kościoła wydają się działania ewangelizacyjne, prowadzone w ramach szkolnej i pozaszkolnej pracy z dziećmi i młodzieżą w celu podtrzymywania i kultywowania przekonań religijnych i zwyczajów oraz umożliwiania dojrzewania wiary młodego pokolenia.