Roczniki Teologiczne, 2015, T. 62, nr 10
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/20537
Przeglądaj
Przeglądaj Roczniki Teologiczne, 2015, T. 62, nr 10 wg Autor "Kwaśna, Emilia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Implikacje praktyczne – jak wspierać integralny rozwój dziecka poprzez lekturę?Kwaśna, Emilia (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2015)Artykuł ma na celu ukazanie wychowawczej roli bajek i opowiadań. Pierwsza część, teoretyczna, dotyczy znaczenia rozwijania zainteresowań czytelniczych u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Druga część prezentuje implikacje praktyczne mające na celu wspieranie integralnego rozwoju dziecka poprzez lekturę. Przedstawiono kilka grup książek, które mogą stanowić znaczącą pomoc w procesie wychowania: książki wprowadzające w wartości, uczące kultury i dobrego zachowania, pomagające radzić sobie w sytuacjach trudności w relacjach z rówieśnikami, uczące przyjmowania nowych ról społecznych oraz tego, jak radzić sobie z chorobą i niepełnosprawnością własną i osób bliskich.