Kultura-Media-Teologia, 2018, nr 32
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36355
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2018, nr 32 wg Autor "Bieńkowski, Mateusz"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Medialny obraz dzieciństwa przedstawicieli pokolenia „Baby boomers” i „Pokolenia X”. Wokół teorii cyklu pokoleniowego Williama Straussa i Neila Howe’aBieńkowski, Mateusz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2018)Przedmiotem rozważań artykułu jest medialny obraz dzieciństwa pokolenia „Baby boomers” i „Pokolenia X”. Analizę obrazu medialnego dzieciństwa oparto na filmach, zarówno kinowych, jak i telewizyjnych. W artykule zrekonstruowano analizy, jakich dokonali autorzy teorii cyklu pokoleniowego – Neil Howe oraz William Strauss. Tekst podzielony jest na cztery części. W części pierwszej zaprezentowano charakterystykę społeczeństwa amerykańskiego po drugiej wojnie światowej oraz opis dzieciństwa pokolenia boomersów. W drugiej części przedstawiono obraz medialny tego pokolenia. W kolejnej części artykułu zaprezentowano zmianę nastrojów w społeczeństwie amerykańskim w latach 60. oraz zanalizowano dzieciństwo pokolenia X. W czwartej części zaprezentowano z kolei obraz dzieciństwa pokolenia X.