Kultura-Media-Teologia, 2020, nr 41
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36712
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2020, nr 41 wg Autor "Kot, Mateusz"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Edukacja medialna a przemiana ustrojowa w PolsceKot, Mateusz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2020)W artykule zaproponowano koncepcję postawy wychowania do mediów, którą można określić jako antyedukacja medialna. Odgrywała ona ważną rolę w krajach podległych Związkowi Radzieckiemu, w tym w Polsce. Człowiek wychowywany w tym nurcie nie był gotowy na wyzwania stawiane przez nowo powstałe media na wzór zachodni po 1989 roku. Celem artykułu jest próba określenia wyzwań, które stały przed odbiorcą mediów po przekształceniu ustrojowym w krajach postsowieckich. W tym celu wskazano, z jakimi problemami zmagał się odbiorca mediów przed 1989 rokiem, a także jego brak przygotowania na nadchodzący kapitalistyczny system medialny. Na zakończenie nakreślono aktualny kierunek realizacji założeń edukacji medialnej w polskim społeczeństwie. Artykuł stanowi wstęp do rozważań nad aktualnym modelem realizacji edukacji medialnej w Polsce.