Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 28
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36209
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 28 wg Autor "Jupowicz-Ginalska, Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Tematy okładkowe polskich magazynów – elementy składowe i preferencje odbiorcówJupowicz-Ginalska, Anna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Okładki to jeden z najważniejszych elementów magazynów. Ich stałymi elementami są m.in. logo, tzw. taglines, cena, numer i data wydania, kody kreskowe oraz tematy okładkowe, współtworzone przez ilustracje i teksty. W niniejszym artykule autorka bada reakcje odbiorców na wybrane elementy składowe okładek (od zwrócenia uwagi na pismo, przez przejrzenie, zachęcenie do kupna, aż po pełne zniechęcenie do jakiegokolwiek zaznajomienia się z magazynem) oraz elementy składowe (stosunek do fotografii, grafik i tekstów). W artykule zweryfikowane zostaną trzy hipotezy: 1) odbiorcy odmiennie traktują elementy składowe tematów okładkowych; 2) kategorie demograficzne (takie jak wiek, płeć, zamieszkanie, wykształcenie) istotnie wpływają na preferencje względem tematów okładkowych; 3) tematy okładkowe mają znaczenie w prowadzeniu działalności biznesowej wydawców. Podstawą tekstu są własne badania ilościowe, przeprowadzone metodą ankietową za pomocą techniki CAWI w dn. 2-6 września 2016 r. na ogólnopolskiej próbie Polaków N=1094 osób, dobranej z panelu Ariadna.