Logo repozytoriumLogo repozytorium
Zbiory i kolekcje
Wszystko na DSpace
AAAWysoki kontrastWysoki kontrast
  • English
  • Polski
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Batut, Jean-Pierre"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk przeglądania
Teraz wyświetlane 1 - 10 z 10
  • Wyników na stronę
  • Opcje sortowania
  • Miniatura
    Pozycja
    „Bóg Ojciec wszechmogący”. Refleksja nad jednym spornym słowem
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 1999)
  • Miniatura
    Pozycja
    Cierpiący Ojciec? Nowsze sugestie i propozycja H. U. von Balthasara w kwestii cierpienia Boga
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 2004)
  • Miniatura
    Pozycja
    Czy nazywanie kogoś ojcem nie jest uzurpacją?
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 2010)
  • Miniatura
    Pozycja
    Czystość Jezusa i „odmowa wzięcia”
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 1998)
  • Miniatura
    Pozycja
    Learning to Live the Theological Virtues in Christ’s Passion, Ascension, and Pentecost
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 2012)
    „Paschalna wiara, wiara w przejście Chrystusa od ukrzyżowania do chwały Boga, nie jest prawdziwa, jeśli nie prowadzi do przejścia tych, którzy ją wyznają do całkowicie innego stylu życia, w którym On, wcześniej umarły, jawi się jako wiecznie żyjący” Misterium Paschalne jest podstawą wiary człowieka i zakłada całkowicie nowe podejście do Chrystusa, Boga, innych ludzi i świata. Cud wielkanocny nie polega tylko na zmartwychwstaniu Chrystusa, ale też na przesłaniu Dobrej Nowiny o wyniesieniu Chrystusa do chwały, o czym będą świadczyć chrześcijanie. Według J. H. Newmana „wzniesienie się” pozwala danej osobie przejść od prostego przekonania, które nie ma podstaw w rzeczywistości do nowego aktu, który pojawia się jako skutek. Podobnie treści wiary, które pojawiają się przed wierzącym, powinny prowadzić do skutków następujących – określonej postawy chrześcijańskiego życia. Wiara ma za zadanie doprowadzić do transformacji życia, do skonfigurowania się z Chrystusem, co skutkuje pojawieniem się nadziei mającej swój wyraz w miłości chrześcijańskiej. Jezus po wniebowstąpieniu staje się niewidzialny, ale dzięki nadziei nie powoduje to smutku uczniów. Ten fakt pozwala im doświadczyć wewnętrznej obecności Chrystusa. Odtąd będą go dostrzegać oczyma wiary. Zesłanie Ducha Świętego jest darem miłości Boga. Niebo się otwiera i otrzymujemy Boski dar, który sprawia, że dostrzegamy obecność Boga w stworzeniach.
  • Miniatura
    Pozycja
    Od natury do chwały. Łaska choroby
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 2014)
    Wspólna etymologia słów „zdrowie” i „zbawienie” (np. łac. salus) świadczy o tym, że człowiek pragnie uciec od grożących mu niebezpieczeństw i że tej troski nie potrafi ograniczyć do krótkiego szczęścia na ziemi. Postawić zbawienie wyżej niż zdrowie i uważać grzech za bardziej niebezpieczny dla ludzkości niż choroba, może brzmieć dziwnie w dzisiejszym świecie, w którym zdrowie jest dla wielu wartością absolutną. Tylko w duchu wiary możliwa jest „święta obojętność” wyrażona w modlitwie Pascala: „Nie proszę Cię o zdrowie lub o chorobę, ani o życie, ani o śmierć; ale byś rozporządzał moim zdrowiem i moją chorobą, moim życiem i moją śmiercią dla Twojej chwały, dla mojego zbawienia i przydatności Kościołowi” Sakramenty uświęcają etapy życia. Nie ma sakramentu śmierci: rytuał pogrzebowy daje się sprowadzić w całości do przypomnienia chrztu. Ale jeśli namaszczenie chorych jest sakramentem, to z pewnością nie po to, by ogłaszać świętość choroby, ale by świętować chorobę. To śmiałe określenie oznacza przeżycie choroby w sposób sakramentalny. Sakrament namaszczenia chorych uzdalnia chorego do świadczenia o mocy Boga, która działa w słabości, a tym samym do stania się jej znakiem i narzędziem dla całego ludu chrześcijańskiego. Chrystus jest Arcykapłanem nie pomimo swojej słabości, ale jako „odziany w słabość” (Hbr 5,2) jak w kapłańską szatę. Jeśli chory jest zjednoczony z Chrystusem, stan chorobowy staje się łaską sakramentalnego uczestnictwa w Jego zbawczej słabości, powodując przejście chorego od zasobów jego natury do nadziei chwały w błogosławionym zmartwychwstaniu.
  • Miniatura
    Pozycja
    Teologiczne odczytanie chrztu Jezusa
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 2006)
  • Miniatura
    Pozycja
    The Chastity of Jesus and the „Refusal to Grasp”
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 2020)
    Jean-Pierre Batut in his article analyzes the relationship between Christ’s temptations and His chastity. When Saint Thomas meditates on temptations in the desert (Summa Theologica, III, q. 41), reminds us that the temptation which Christ underwent is experienced like all mysteries. Nevertheless, he makes a distinction between „of flash and world” temptations and „primary temptation” coming directly from the tempter. If the temptation that comes directly from the tempter does not concern „intra-worldly” objects, the author states, it radically rests with God and God’s promise. This is the temptation from the third chapter of Genesis. Therefore, according to the author, this is the only biblical passage to which we can refer to the temptation of Christ, because as the only one he presents a man who is even younger than sin. For example, we cannot compare the temptation of Christ with the description of David’s sin (2 Sam 11 ; 1 Chr 20). Because temptation which David succumbs when he sleeps with Bathsheba is „of flesh and the world”; and this is not the original temptation.
  • Miniatura
    Pozycja
    Wiara w zmartwychwstanie lub logika miłości
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)
  • Miniatura
    Pozycja
    Wierność i pamięć Izraela poprzez postacie Abrahama i Izaaka
    Batut, Jean-Pierre (Wydawnictwo Pallottinum, 2007)
Ministerstwo Edukacji i NaukiMinisterstwo Edukacji i Nauki
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”
  • O repozytorium
  • Finansowanie
  • Kontakt

Polub nas

Katolicki Uniwersytet LubelskiKatolicki Uniwersytet Lubelski

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS delivered by PCG Academia

  • Prześlij uwagi