Przeglądaj wg Autor "Biel, Robert"
Teraz wyświetlane 1 - 9 z 9
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Andrzej Michalik, Duszpasterz wczoraj, dziś i jutro, cz. I-III, Tarnów, Biblos 1997. (Academica, tt. 34, 35, 36).Biel, Robert (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1998)Pozycja Der christlich-jüdische Dialog im polnischen KontextBiel, Robert (The Pontifical University of John Paul II in Cracow, 2014)For centuries Poland was a country where Jews willingly settled. In the first years of XX century, Jews made up a large percentage of Poland’s inhabitants. But when the Second World War broke out the extermination of Jews threw a shadow upon the relations between Jews and Christians in Poland. Communism by no means favored a mutual reconciliation. In free Poland, it is however necessary to make the most of this common historical heritage as a foundation for a Christian – Jewish dialogue which opens up new perspectives.Pozycja Das rahnersche Postulat der Entklerikalisierung der Kirche und seine Theologie der LaienBiel, Robert (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2015)Karl Rahner as theologian of Council has contributed to a new look on seculars and their role in the after – council life of the Church. He expressed a conviction not only of a high value place they have in the Church but has postulated a necessity of changes in Church’s structures and of cleaning this structures of clericalism. In the spirit of theological prudence and responsibility he has perceived limits of this process. Direction of parish’s community according to his conviction is reserved exclusively to one who have a right to preside an Eucharist. For Rahner the success of future of the Church undoubtedly depend on the fact whether will strict in it the hour of seculars.Pozycja Pierwsze wspólne sympozjum pastoralistów ze Wschodu i Zachodu Europy. Praga, 19-22 marca 2013 rokuBiel, Robert (Wydział Teologiczny Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, 2013)Pozycja Postawy społeczno-religijne diecezjan tarnowskichBiel, Robert (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2002)Pozycja Seliger Johannes Paul II. Sohn Polens und Vater des Vereinigten EuropasBiel, Robert (The Pontifical University of John Paul II in Cracow, 2011)Pope John Pauls II is the most famous person in Polish history. He has been acclaimed as one of the most influential leaders of the 20th century. It is widely accepted that he was important in ending communism in Poland and eventually all of Europe. He also helped Poland to enter European Union. After his death the Church in Poland feels like an orphan, but sees chances in the heritage, which John Paul II left for the Church in his own Homeland.Pozycja Sympozjum Polskiego Stowarzyszenia Pastoralistów. Konstancin-Jeziorna, 22-23 kwietnia 2013 rokuBiel, Robert (Wydział Teologiczny Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, 2013)Pozycja W poszukiwaniu kształtu nowej ewangelizacjiBiel, Robert (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2014)Zmiany cywilizacyjne, jakie dokonały się w Europie w ostatnich dziesięcioleciach, doprowadziły do kryzysu życia eklezjalnego wyrażającego się w formule: społeczeństwo bez Kościoła, Kościół bez wiernych, wierni bez wiary. Taka sytuacja zmusza Kościół do poszukiwania nowych płaszczyzn przekazywania wiary i ewangelizacji, ponieważ dawne, zakorzenione w Kościele ludowym punkty wsparcia ulegają rozkładowi. Dzisiejsi wierni utracili też podstawową wrażliwość na sprawy wiary. Dlatego przekaz wiary powinien dokonywać się obecnie głównie na płaszczyźnie kerygmy i mistagogii oraz mieć charakter wspólnotowy. Wymaga to od Kościoła zmiany optyki pracy duszpasterskiej i nowego otwarcia nie tylko na tych już nawróconych, ale także na tych, którzy wciąż jeszcze potrzebują nawrócenia.Pozycja Wychowanie religijne w kontekście kryzysu życia rodzinnegoBiel, Robert (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2014)Upadek komunizmu otwarł przed Kościołem w Polsce nowe możliwości pracy duszpasterskiej, wśród których trzeba wymienić także przywrócenie nauczania religii w szkole. Jak się jednak okazuje sytuacja ta - ze względu na dynamiczne zmiany cywilizacyjne - staje się dla Kościoła dużym wyzwaniem. Wychowanie religijne w szkole znajduje coraz mniej wsparcia w dotkniętej kryzysem rodzinie. Kryzys ten - wyciskający piętno na wychowaniu religijnym dziecka - przejawia się głównie w zaniku przekazu wiary w rodzinie, rzutujących na wychowanie trudnościach ekonomicznych rodzin oraz indywidualizacji życia. Aby sprostać tym nowym wyzwaniom i aby wychowywanie religijne stało się owocne, Kościół musi podjąć starania o przywrócenie należytej rangi triadzie pedagogicznej wyrażającej się we współpracy Kościoła, szkoły i rodziny.