Przeglądaj wg Autor "Czarny, Janusz"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 34
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja „Adamie, gdzie jesteś?” (Rdz 3, 9)Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1996)Pozycja „Bądź dobrej myśli, wstań, woła cię”Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1994)Pozycja „Będziesz miłował...”Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1994)Pozycja „Bo kto chce zachować swoje życie, straci je...”Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1997)Pozycja Chrystus ten sam także na wiekiCzarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1999)Pozycja Cywilizacja miłości - jako kulturotwórcza propozycja Jana Pawła IICzarny, Janusz (Wydawnictwo Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej, 2003)Pozycja Człowiek przełomu tysiącleci. Problemy psychologiczne. (Materiały z XXXI Sympozjum Sekcji Psychologii Komisji Episkopatu Polski ds. Nauki. Częstochowa 12-14 IX 1999 r. Red. J. Makselon i B. J. Soiński OFM, Kraków 2000, ss. 208)Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2000)Pozycja Egzystencjalna czy egzystencjalistyczna koncepcja człowieka? (Teoria człowieka według M. A. Krąpca i W. A. Luijpena na tle tradycji filozoficznej)Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1998)Pozycja Ekologia i ekologizm a filozofia ekologiiCzarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)The problems of ecology became gradually the center of many discussions on economy as well as on social and political tensions. But the criteria in this area are far from being clear. They depend strongly on the basic concept of human being. What frequently prevails now is the so called “deep ecology”, characterized by a fundamental reductionism in treating humanity: a human being is thus reduced to a mere element in the chain of nature. What’s more, the responsibility for the XX-century degradation of the natural environment is ascribed to the realistic anthropology (i.e. anthropocentrism). Such attempts to reduce the human being to the level of mere nature or – on the other side – attempts to humanize animals, are dangerous to the human race. The basis for effective ecology can be only one: the paradigm of the human priority over the nature as seen in the realistic analysis of the human being understood as a moral entity.Pozycja Eucharystia mocą i siłą w budowaniu cywilizacji miłościCzarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1997)Pozycja Ewangelia w czasach ostatecznychCzarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1995)Pozycja Jacy będziemy?Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1998)Pozycja Jednocząca moc DuchaCzarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Jedność w różnorodnościCzarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2000)Pozycja ks. Ignacy Dec, Transcendencja człowieka w przyrodzie, wyd. 2, Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, Wrocław 1994, ss. 287.Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1994)Pozycja Ks. Kazimierz Gryżenia SDB, Arystotelizm i Renesans. Filozofia bytu Piotra Fonseki, RWKUL, Lublin 1995, ss. 213.Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1996)Pozycja Nadprzyrodzone i przyrodzone źródła pięknaCzarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1997)Pozycja Narodziny SłowaCzarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1993)Pozycja Nie bójcie się!Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1998)Pozycja „Niech mi się stanie według Twego słowa”Czarny, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1996)