Przeglądaj wg Autor "Dola, Tadeusz"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 26
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Basil Studer, Gott und unsere Erlӧsung im Glauben der Alten Kirche, Patmos Verlag, Düsseldorf 1985, ss. 311.Dola, Tadeusz (Wydawnictwo św. Krzyża, 1987)Pozycja Citrad Václav Pospišil, Ježiš z Nazareta, Pán a Spasitel, wyd. Krystal OP, Praha 2000, 269 ss., ISBN 80-85929-38-4Dola, Tadeusz (Uniwersytet Opolski. Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego, 2000)Pozycja Eucharystia źródłem wspólnotyDola, Tadeusz (Uniwersytet Opolski. Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego, 2000)Pozycja Główne akcenty współczesnej dyskusji chrystologicznejDola, Tadeusz (Wydawnictwo św. Krzyża, 1987)Pozycja Historyczna interpretacja formuły „zmartwychwstał dnia trzeciego”Dola, Tadeusz (Wydawnictwo św. Krzyża, 1983)Pozycja Jedyność Chrystusa a chrystologia współczesnaDola, Tadeusz (Wydawnictwo Pallottinum, 1997)Pozycja Koncepcja pluralistycznej teologii religiiDola, Tadeusz (Wydawnictwo Świętego Krzyża, 1995)Pozycja Kościół sakramentem Ducha ŚwiętegoDola, Tadeusz (Wydawnictwo Świętego Krzyża, 1996)Pozycja Kościół sakramentem Trójjedynego BogaDola, Tadeusz (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1996)Pozycja Ks. Łukasz Gaweł. La risurrezione di Gesù Cristo nella sua importanza per l’antropologia cristiana. Siena: Edizioni Cantagalii 2009 ss. 287.Dola, Tadeusz (Towarzystwo Naukowe KUL, 2011)Pozycja Misja ewangelizacyjna KościołaDola, Tadeusz (Wydawnictwo Pallottinum, 2013)Podsumowując teologiczne spojrzenie na misję ewangelizacyjną Kościoła, należy raz jeszcze podkreślić potrzebę jej zakotwiczenia w Bożym posłaniu. Kościół posłany został do świata tak, jak Syn Boży posłany został światu przez Ojca. Przyrównanie posłania Kościoła do posłania Syna każę przyjrzeć się tajemnicy posłań w trójjedynym Bogu, by móc w sposób bardziej teologicznie uzasadniony podjąć próbę wyjaśnienia znaczenia misji Kościoła w świecie. Stąd też w artykule tak wiele miejsca zajmuje refleksja nad posłaniem przez Ojca Syna i Ducha oraz konsekwencją tych posłań dla świata. Zbawcze działania Ojca wobec świata, których przedłużeniem jest posłanie Syna, a ostatecznym spełnieniem posłanie Ducha, kładą ontologiczny fundament pod posłanie Kościoła i napełniają je zbawczą treścią. Misja Kościoła polega na ewangelizowaniu, czyli kontynuowaniu rozpoczętego przez Syna dzieła głoszenia orędzia o zbawieniu i doprowadzeniu go do pełni mocą Ducha zesłanego Kościołowi i prowadzącego Kościół przez ludzkie dzieje aż do ich kresu.Pozycja Mitologiczna interpretacja formuły „trzeciego dnia zmartwychwstał”Dola, Tadeusz (Wydawnictwo św. Krzyża, 1984)Pozycja Relacja krzyża do WcieleniaDola, Tadeusz (Wydawnictwo Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej, 1998)Pozycja Rozwój interpretacji formuły „zmartwychwstał dnia trzeciego”Dola, Tadeusz (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1985)Pozycja Sens tajemnicy Wcielenia w jubileuszowej bulli „Incarnationis mysterium”Dola, Tadeusz (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Opolskiego, 1999)Pozycja Tajemnica Wcielenia w refleksji teologicznofundamentalnejDola, Tadeusz (Uniwersytet Opolski. Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego, 2001)Pozycja Teologia Miłosierdzia Bożego według bulli „Misericordiae vultus” papieża FranciszkaDola, Tadeusz (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2016)Pope Francis in the bull Misericordiae vultus encouraged to reflect on the meaning of God’s mercy in human history and the practice of Christian charity in life. According to the papal encouragement this article reflects on the content of the notion of God’s mercy. It focuses on these aspects which proved to be essential in the papal bull. The analyses performed are made from a theological perspective; they are therefore an attempt of interpretation, justification, and systematization of the content of the papal statements about mercy. They focus on three main themes present in the papal reflection: God’s mercy is being considered in trinitological, christological and ecclesiological aspects. Mercy comes from the inner life of the triune loving God. Addressed to the man and the world the love of God is experienced in the history of salvation as mercy remedying the deepest needs of the human being afflicted with sin. God’s mercy reached its full and perfect shape in the teaching and activity of Jesus Christ, especially in his cross and resurrection, which were ultimately the overcoming of human sin. God’s mercy lasts in the Church and reaches of the world through the Church. The Church is the more Christ’s, the more is the mercy of God. Teaching about God’s mercy, and above all the provision of charity to the needy is ‒ according to Pope Francis ‒ the criterion for the credibility of the Church towards the world.Pozycja Teologia religii. Próba zarysu problematykiDola, Tadeusz (Wydawnictwo Świętego Krzyża, 1987)Pozycja Teologia w służbie ubogim. Leonardo Boffa koncepcja teologiiDola, Tadeusz (Wydawnictwo Świętego Krzyża, 1992)Pozycja Thomas Prӧpper, Erlosungsglaube und Freiheitsgeschichte. Eine Skizze zur Soteriologie, Kӧsel-Verlag, München 1985, ss. 146.Dola, Tadeusz (Wydawnictwo św. Krzyża, 1987)