Przeglądaj wg Autor "Dyduch, Jan"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 63
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Apostolstwo świeckich w świetle wskazań polskich Synodów PlenarnychDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2002)Due Sinodi Plenari della Polonia nel XX secolo si occupavano dell'apostolato dei laici. Differenti dal punto di vista del carattere, del tempo di durare, della situazione sociologica, politica ed religisa, essi nello stresso modo vedono l'apostolato come attività dei laici per diffondere il Regno di Dio sulla terra. I laici svolgono loro attività apostolica in modo individuale attraverso la testimonianza della vita e della parola, come pure facendo parte delle associazioni e dei movementi. Il Sinodo Plenario della Polonia nel 1936 parlando dell'apostolato dei laici precedeva in un'certo senso il Vaticano Il e del II Sinodo Plenario della Polonia (1991-1999).Pozycja Diakonat stały w polskim prawodawstwie kościelnymDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2004)Pozycja Ewangelizacja przez głoszenie praw ludzkich w ujęciu Kardynała Karola WojtyłyDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1998)The Bishops’ Synod of 1974 was dedicated to the evangelization in the contemporary world. Cardinal Karol Wojtyła, Archbishop of Kraków, took part in its preparatory works and then in its deliberations. In the conformity with the rightly read Gospel, he tought that tyhe defence and promotion of human rights and dignity are the inseparable elements of evangelization. During the Synod, while performing the momentous functionof of relator, he manifested the personalistic method of evangelization. After the Synod was concluded, he propagated the Synod’s teaching on human rights.Pozycja Geneza utworzenia Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w KrakowieDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2012)A weighty event in the history of the theological high school in Cracow was the foundation of the Pontifical University of John Paul II on 19 June 2009, on the Solemnity of the Lord Jesus’ Sacred Heart. It was the Pope Benedict XVI with the Congregation for Catholic Education to carry this out. This important event was preceded by labours aiming at the development of the Pontifical Academy of Theology and by several years’ efforts to transform it into the Pontifical University.Pozycja Godność człowieka u podstaw współpracy Kościoła katolickiego z państwem polskimDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2010)L’autonomia e l’indipendenza della Chiesa e dello stato implicano la sovranità dei loro sistemi giuridici. Un importante indizio della collaborazione e cooperazione dei sistemi giuridici è la stipulazione del reciproco accordo, la cui forma classica è il concordato; ad esso conduce la via del dialogo. Il concordato è il modo migliore di proteggere la dignità e i diritti dell’uomo, della famiglia e della nazione.Pozycja Henryk Misztal, Le cause di canonizzazione. Storia e procedura, Libreria Editrice Vaticana 2005, stron 590Dyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2006)Pozycja Kard. Zenon Grocholewski, Univerzita a Cirkev na začiatku tretieho milénia, Kňazsky seminár biskupa Jána Vojtaššáka, Spišská Kapitula-Spišske Podhradie, Katolicka univerzita v Ružomberku 2002, ss. 174Dyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2003)Pozycja Kardynał Karol Wojtyła w Krakowskiej Uczelni TeologicznejDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2009)The author of this article presents the input of Karol Wojtyła in the foundation and functioning of the Cracow Theological College. He shows his role as a student and professor of philosophy, moral theology and social ethics. He emphasises his importance especially from 1954, when the Theological Faculty was removed from the Jagiellonian University. The particular merits of Karol Wojtyła as the Great Chancellor of the Theological Faculty (1962-1978) were visible in the care of the survival and functioning of the college, achieving academic titles and developing the teaching staff in the difficult times of the comunist regime.Pozycja Kardynał Zenon Grocholewski, La filosofia del Derecho en las ensenanzas de Juan Pablo II y otros escitos (Filozofia prawa w nauczaniu Jana Pawła II i inne pisma), wyd. Institute de Hum anidades Universidad de la Sabana, Bogota-Colombia 2001, ss. 73, na język hiszpański przetłumaczył Bogdan PiotrowskiDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2002)Pozycja Kardynał Zenon Grocholewski, Universität Heute (Universitatea Azi), Cluj-Napoca 2010, ss. 181Dyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2010)Pozycja Ks. Antoni Dębiński, Prawo w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Historia i współczesność, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1999, stron 155Dyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2000)Pozycja Małżeństwo i rodzina w optyce dokumentów III Nadzwyczajnego Synodu BiskupówDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2016)Obradujący w dniach od 5–19 października 2014 roku III Nadzwyczajny Synod Biskupów zajął się małżeństwem i rodziną w społeczności świeckiej i w Kościele oraz zagrożeniami uderzającymi w rodzinę. Dużo miejsca ojcowie synodalni poświęcili sprawie pomocy zagrożonej rodzinie, a w szczególności osobom rozwiedzionym, które zawarły ponowny związek małżeński. Obrady były utrzymane w klimacie wierności tradycyjnemu nauczaniu Kościoła o małżeństwie i rodzinie, chociaż niektórzy ojcowie przedkładali propozycje, które wybiegają poza jego ramy.Pozycja Organizacja i awanse naukowe w Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w KrakowieDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2014)Apostolska konstytucja Sapientia christiana określa zgodność i przystawalność regulacji dotyczących kościelnych uniwersytetów i innych uniwersytetów z różnych rejonów kościelnych. Regulacje te są w pełni zastosowane do Papieskiego Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie. Statut tego uniwersytetu i jego program mają swoje źródło zarówno w regulacjach kanonicznych, jak i ustawach państwowych, a także w bogatej naukowej tradycji Krakowa. System postępu kariery naukowej na tym uniwersytecie urzeczywistnia polskie prawo. W rezultacie władze polskie uznają tytuły naukowe i stopnie naukowe przyznawane przez ten uniwersytet.Pozycja Polityka jako wyraz służby człowiekowi i społeczeństwuDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2012)The teaching of the Church presents a compact system of political activity, whose task is to care for the common good of individuals, families and associations. Political activity in the country should be based on ethical principles deriving from justice, love and religious liberty. The State and the Church, serving the same people, are obliged to cooperate. Such cooperation can be expressed in the agreement, called the concordat.Pozycja Posłannictwo nauczycielskie Kościoła w postanowieniach Polskich Synodów PlenarnychDyduch, Jan (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2003)Pozycja Posłannictwo rodziny w Kościele i świecie w świetle XIV Synodu BiskupówDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2017)Synod biskupów opublikował owoc swych prac o powołaniu i misji rodziny w Kościele i świecie w dokumencie Relacja końcowa, skierowanym do papieża Franciszka. Dokument ten ukazuje sytuację małżeństw i rodzin we współczesnym świecie. Synod kontynuuje tradycyjną naukę Kościoła o małżeństwie i rodzinie, a także proponuje pewne rozwiązania trudności i zagrożeń trapiących małżeństwa i rodziny, odwołując się do Bożego miłosierdzia.Pozycja Posłannictwo świeckich w świecie w świetle II Polskiego Synodu PlenarnegoDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2004)La Chiesa è mandata al mondo per fondare il Regno di Dio attraverso l'annuncio efficace del messaggio evangelico. La Chiesa compie questa missione pure attraverso i laici, i quali sono stati chiamati da Dio a rinnovare il mondo nello spirito del Evangelo. La missione dei laici nel mondo esige la loro formazione, la quale si effettua nei ambienti educativi come: famiglia, scuola, parrocchia e diocesi. I laici compiendo questa missione collaborano con i pastori. L'insegnamento sulla missione dei laici nel mondo fu ricordato ed approfondito dal Concilio Vaticano II e poi dal II Sinodo Plenario della Polonia.Pozycja Posługa kapłanów w postanowieniach duszpasterskiego Synodu Archidiecezji Krakowskiej 1972-1979Dyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2001)Secerdoti partecipano al triplice servizio della Chiesa: profetico, sacerdotale, regale. Il programma di questo servizio della Chiesa? incluso nell'insegnamento del Cocilio Vaticano II riguardante triplice missione della Chriesa. Il rinnovamento della vita religiosa nell'Arcidiocesi di Cracovia consisteva allora nel mettere in pratica le indicazioni del Concilio. Il Sinodo di Cracovia era strumento del rinnovamento secondo insegnamento del Vaticano II, pure nel campo del servizio pastorale dei sacerdoti.Pozycja Posługa nauczania w dokumentach roboczych II Polskiego Synodu PlenarnegoDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1993)Pozycja Posługa nauczania w uchwałach II Synodu KatowickiegoDyduch, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2017)Istniejąca od 1925 r. diecezja katowicka, podniesiona w 1992 r. do godności archidiecezji, w przededniu jubileuszu swojego istnienia, dnia 20 listopada 2016 r. przekazała ludowi bożemu Kościoła katowickiego dar w postaci uchwał II Synodu Archidiecezji Katowickiej. Ma on pogłębić rozumienie Soboru Watykańskiego II i ożywić wiarę, nadzieję i miłość wiernych tego Kościoła partykularnego. Ukazane w niniejszym artykule normy dotyczące posługi nauczania w Kościele katowickim jawią się jako narzędzia mogące pomóc w realizowaniu tego celu.