Przeglądaj wg Autor "Dziuba, Andrzej F."
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 83
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Andrzej Derdziuk OFMCap, Teologia moralna w służbie wiary Kościoła, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010, ss. 411Dziuba, Andrzej F. (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2011)Pozycja Andrzej Derdziuk OFMCap. Aretologia w podręcznikach moralistów kapucyńskich w okresie między Soborem Watykańskim I a Watykańskim II. Lublin: RW KUL 2001 ss. 525.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2003)Pozycja August Kardynał Hlond Prymas Polski. Dzieła. Nauczanie 1897-1948, t. I, red. Jan Konieczny TChr, Toruń: Oficyna Wydawnicza Kucharski 2003, ss. 928.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2005)Pozycja B. J. Groeschel, J. Monti, ln the Presence of our Lord. The history, theology and psychology of Eucharistic devotion. Our Sunday Visitor Publishing Division, Huntington 1997, ss. 335.Dziuba, Andrzej F. (Częstochowskie Wydawnictwo Archidiecezjalne "Regina Poloniae", 1999)Pozycja Carlo Bertola, Fraternità sacerdotale. Aspetti sacramentali, teologici ed esistenziali, [Kapłańskie braterstwo. Aspekty sakramentalne, teologiczne i egzystencjalne], Città Nuova Editrice, wyd. 2, Roma 1990, ss. 122.Dziuba, Andrzej F. (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1994)Pozycja Comision Episcopal del Clero. La formacion sacerdotal permanente. Documentes de la Comision Episcopal del Clero, sobre la P.D.V. Indice Tematico Preparado por Saturnino Gamarra. Madrid: Conferencia Episcopal Española 2004 ss. 671.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2005)Pozycja Cyprian Jan Wichrowicz OP. Zarys teologii moralnej w ujęciu tomistycznym. Kraków: Wydawnictwo „M” 2001 ss. 316.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2003)Pozycja Czym jest „nowy feminizm” Jana Pawła II? Red. J. Kupczak OP, M. Zboralska. Wydawnictwo Naukowe Papieskiego Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie. Kraków 2010, ss. 141.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Pozycja Donald B. Cozziens, The Changing Face of the Priesthood. A Reflection on the Priest's Crisis of Soul, The Liturgical Press. Collegeville 2000, ss. 148.Dziuba, Andrzej F. (Częstochowskie Wydawnictwo Archidiecezjalne "Regina Poloniae", 2004)Pozycja Doskonałość odpowiedzi na powołanie BogaDziuba, Andrzej F. (Częstochowskie Wydawnictwo Archidiecezjalne "Regina Poloniae", 1997)Pozycja Dwieście lat niepodległości państw Ameryki Łacińskiej. Perspektywa historyczna i wyzwania współczesności, (Red. nauk. K. Krzywicka), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2012, ss. 305.Dziuba, Andrzej F. (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2013)Pozycja Dynamika wiaryDziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2001)The history of salvation finds its crowning and most complete sense in Jesus Christ. It is He who gives graces for reconciliation with the Father. The mystery of the Incarnation is like gazing upon Christ who was sent by the Father as the Word, which by taking the Bodily Form reveals God as a compassionate Father to us. The Incarnation reveals God existing in the Trinity of Persons, as the Father, the Son and the Holy Spirit. Through faith in Christ we receive the gift of becoming God’s children. Faith is a gift. We receive it in the holy baptism. However, the gift has to grow and ripen throughout one’s whole life. If there is no growth the gift of faith will not only remain fruitless but it may be lost as well. The time of the Jubilee should be then a time of faith animation and of consciousness of maturation in the faith. Faith has to grow and ripen like it grows and ripens when it is threatened by various difficulties that a man encounters in his life when he does not have a sound foundation. When is faith immature? First of all when there is a discrepancy between outward religious observance and everyday life; when the forms of religiousness are limited to attending the Sunday Holy Mass and perhaps saying a short prayer formula: when the basic reason for the religious practices is a sense of duty. On the other hand, ripe faith consists first of all in consistence of professing the dogmas of the faith and life. Mature faith is a personal conviction that God revealed Himself to me in Christ. This is my personal response to Christ’s call. Traditions, forms of the cult, religious customs are helpful in a personal meeting with Christ, which happens throughout one’s life that is a ceaseless journey. Personally experienced truth goes through a lot of troubles and uncertainties. Here, on the earth, there is no complete vision of God. Hence, doubts may come and do come. Starting from Abraham people have been undergoing tests of faith on their way of faithfulness to God. Christ even allows the tests so that our faith is strengthened by overcoming adversities, so that we become inured in our faith. In reflection upon faith the significant content is the truth about the Holy Trinity. Hence reflection on Jesus Christ who came to the world in order to give it salvation and give it the Father. However, one cannot profess faith without the help of the Holy Spirit in whom we have a trusty access to the Father. Christ descended from the Father and came back to the Father. Hence it is important for a believer to broaden his horizons according to the very Jesus of Nazareth’s perspective, the perspective of the truth about the Father who is in heaven. Faith will always be performed in the journey, and hence the symbol of pilgrimage has a great significance. It is following the Saviour’s ways, marked with asceticism and penance for human weaknesses, which is an expression of man’s constant watchfulness against his weakness and which prepares him for a change of his heart. Through vigilance, fasting and prayer the pilgrim follows the way of Christian perfection, trying – with God's help – to achieve perfection modelled on Christ’s completeness.Pozycja Ewangelizacja i caritas w parafiiDziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2005)Pozycja Ewangelizacja i prawo według Bartłomieja de Las Casas OP (†1566)Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2000)Pozycja Fidel Gonzalez Fernandez, Eduardo Chavez Sanchez, Jose Luis Guerrero Rosado, El encuntro de la Virgen de Guadalupe y Juan Diego, 3 edicion, Editorial Porrua, Mexico 2000, ss. 564.Dziuba, Andrzej F. (Częstochowskie Wydawnictwo Archidiecezjalne "Regina Poloniae", 2002)Pozycja Filip Kubiaczyk, Między wojną a dyplomacją. Ferdynand Katolicki i polityka zagraniczna Hiszpanii w latach 1492-1516. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas. Kraków 2010 ss. 419.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Pallottinum, 2013)Pozycja Gerhard Stanke. Die Lehre von den "Quellen der Moralität". Darstellung und Diskussion der neuscholastischen Aussagen und neuerer Ansätze. Verlag Friedrich Pustet. Regensburg 1984 ss. 365.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1988)Pozycja Heinz-Gerhard Justenhoven. Francisco de Vitoria zu Krieg und Frieden. Köln: J. B. Bachem Verlag 1991 ss. 213.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1995)Pozycja Helmut Weber. Allgemeine Moraltheologie. Ruf und Antwort. Graz-Wien-Köln: Verlag Styria. 1991 ss. 354.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1995)Pozycja Hiszpania – mit czy rzeczywistość? Pod redakcją Filipa Kubiaczyka i Katarzyny Mirgos. Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań 2012, ss. 263.Dziuba, Andrzej F. (Wydawnictwo Pallottinum, 2014)