Przeglądaj wg Autor "Filipiak, Marian"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 23
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja „Czcij ojca twego i matkę twoją” (Wj 20, 12; Pwt 5, 16). Studium egzegetyczno-teologiczneFilipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1981)Pozycja E. Glasser: Le procès du bonheur par Qohelet (Lectio Divina, 61), Cerf-Paris 1970, ss. 218.Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1974)Pozycja Hugolinus Langkammer OFM, Der Mensch – Sein Sterben und sein Weiterleben (Gedanken zu Tod und Auferstehung aus christlicher Sicht).Trier 1983. Trierer Scripte 17.Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1984)Pozycja Kairologia w Ekl. 3, 1-15Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1973)Pozycja Kronika Sekcji Biblijnej Wydziału Teologicznego KUL za rok akademicki 1972/73Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1974)Pozycja Kronika Sekcji Biblijnej Wydziału Teologicznego KUL za rok akademicki 1973/74Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1975)Pozycja Kronika Sekcji Biblijnej Wydziału Teologicznego KUL za rok akademicki 1975/76Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1977)Pozycja Kronika Wydziału Teologicznego Sekcji Biblijnej KUL za r. akad. 1971/1972Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1973)Pozycja Ksiądz profesor doktor Stanisław ŁachFilipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1978)Pozycja L. Di Fonzo: Ecclesiaste (La Sacra Bibbia, à cura di S. Garofalo), Torino-Roma 1967 (Marietti), ss. XX+380.Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1974)Pozycja „Nie będziesz miał bogów cudzych oprócz mnie”. Studium egzegetyczno-teologiczneFilipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1979)The first commandment of the Decalogue contains a general part (Exod. 20,3; Deut. 5,7), and the detailed part (Exod. 20,4-6; Deut. 5,8-10). The general part expresses the truth, that the object of worship must be transcendent, so it can only be God. The detailed part forbids making pictures of Jahwe, since figurativeness in the worship can lead to negation of absolute transcendence of God against the world. The transcendence of God Jahwe more than monotheism differentiates the religion of the Old Testament from the religion of the Antient East.Pozycja „Nie będziesz nadużywał imienia Bożego” (Wj 20,7; Pwt 5,11). Studium egzegetyczno-filozoficzneFilipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1982)Pozycja „Nie zabijaj” (Wj 20, 13; Pwt 5, 17). Studium egzegetyczno-teologiczneFilipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1983)Pozycja Oczekiwanie nieśmiertelności w Starym TestamencieFilipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1978)Pozycja P. Sacchi: Ecclesiaste (Nuovissima versione della Bibbia dai testi originali, 20), Roma 1971, ss. 224.Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1974)Pozycja „Pamiętaj, abyś święcił dzień szabatu” (Wj 20,8; Pwt 5,12). Studium egzegetyczno-teologiczneFilipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1980)The sabbath is a typically Israeli holiday. There are no sufficient proofs that it has been adopted from other nations. It was either an old Israeli custom finally sanctioned by Moses, or Moses himself established it. Various definitions of the sabbath comprised in the traditions of the Pentateuch point to the fact, that the fundamental meaning of the sabbath was equal to stopping the work. The holiday of the seventh day was observed by the very fact of rest and in the epoch of ancient Israel it had nothig to do with a positive cult of Jahwe. To the social motivation of the sabbath the religious motivation was later joined, and with time it acquired the decisive role.Pozycja Struktura Księgi Koheleta. Opinie egzegetów (I)Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1974)Pozycja Struktura Księgi Koheleta. Próba rozwiązania (II)Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1975)Pozycja Właściwy kontekst Pwt 27, 15-26Filipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1970)Pozycja X Kongres Biblistów PolskichFilipiak, Marian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1973)