Logo repozytoriumLogo repozytorium
Zbiory i kolekcje
Wszystko na DSpace
AAAWysoki kontrastWysoki kontrast
  • English
  • Polski
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Garsztka, Dorota Magdalena"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk przeglądania
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyników na stronę
  • Opcje sortowania
  • Miniatura
    Pozycja
    Katecheza pełni i nadziei – duszpasterska troska o osoby starsze w Kościele
    Garsztka, Dorota Magdalena (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego w Bydgoszczy, 2024)
    Starość to nieunikniona konieczność naszego życia. Dotyka ona każdego i każdy z nas jest na nią zdany. Myśl o jej nadejściu często napawa strachem, zwłaszcza ludzi doświadczonych życiowo. Przychodzi niespodziewanie, czasami do ludzi pędzących i będących w biegu. Nie da się do starości przygotować, bo jest to proces biologiczny wpisany w nurt naszej ziemskiej egzystencji. Możemy jednak w sposób psychiczny, ale zwłaszcza duchowy dążyć do tego, aby przeżyć ją jak najlepiej. Osoby starsze nurtuje pytanie: co dalej z moim życiem? Jak je prowadzić, aby otrzymać palmę zwycięstwa? W niniejszym opracowaniu ukazane zostaną podstawowe elementy pomocy osobom starszym, w wymiarze duszpasterskim i katechetycznym. W części pierwszej zaprezentowana zostanie analiza zagadnienia starości w ujęciu społeczno-socjologicznym. Druga część opracowania stanowić będzie omówienie współczesnej nauki i troski Kościoła o osoby starsze oraz wnioski duszpasterskie, które mogą przyczynić się do rozszerzenia duszpasterstwa osób starszych.
Ministerstwo Edukacji i NaukiMinisterstwo Edukacji i Nauki
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”
  • O repozytorium
  • Finansowanie
  • Kontakt

Polub nas

Katolicki Uniwersytet LubelskiKatolicki Uniwersytet Lubelski

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS delivered by PCG Academia

  • Prześlij uwagi