Przeglądaj wg Autor "Gralczyk, Aleksandra"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja COVID 19 Online Learning Experience as Starting Point for Media Competence DevelopmentGralczyk, Aleksandra (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2021)The article discusses the necessity to develop media competence among students and teachers alike. The necessity has been repeatedly reported in the general education curricula and core curriculum for teaching of religion in Catholic Church in Poland. The author researched teachers and catechists during the COVID-19 period and the results demonstrated that teaching the media competence has been overlooked or done on a negligible level only. To verify the results the author conducted qualitative studies, after defining what media education is, analysing actual general education curriculum and religion course curriculum, as well as the dayto- day digital lifestyle of students themselves.Pozycja Media społecznościowe jako narzędzie wspierające działania duszpasterskie. Ocena wykorzystania ich funkcjonalności w parafii wielkomiejskiejGralczyk, Aleksandra (Wydawnictwo Diecezjalne Adalbertinum, 2022)Social media’s tremendous popularity along with their huge potential inflicts a question if they can be used in pastoral care activities. Lasting for over 2 years COVID-19 pandemic caused a significant drop in the number of regularly practicing believers and an important rise of social media users within church believers, especially among young adults. Because of the pandemic, social media became a chance and a tool used to reach out to young people both believers and non-believers but also to the ones seeking God. Therefore, in this paper the Author touches upon the areas of using social media in passing on the faith and proclaiming the Gospel. The author also makes a selection among social media based on their popularity and attractiveness from parishioner point of view. Finally, by using questionnaire survey, the author shall also assess social media functionalities used by selected Parish.Pozycja Profil parafii na Facebooku – konieczność czy zbytek? Studium na przykładzie członków wspólnoty „Latarnia”Gralczyk, Aleksandra (Wydawnictwo Diecezjalne Adalbertinum, 2023)W artykule została nakreśliła rola Facebooka jako narzędzia komunikacji oraz pogarszająca się sytuacja religijna Kościoła w Polsce. Podjęte badanie na grupie studentów skupionych w jednej wspólnocie parafialnej pokazują, czy Facebook jest nadal popularnym narzędziem wśród młodych dorosłych oraz weryfikują to, w jakim stopniu jest on narzędziem potrzebnym w duszpasterstwie parafialnym. W tym celu zostały zaprezentowane badania jakościowe przeprowadzone metodą wywiadu swobodnego.Pozycja Słabe punkty w rozwoju dzieci jako przedmiot manipulacji marketingowcówGralczyk, Aleksandra (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Specjaliści od reklamy i marketingowcy coraz częściej interesują się dziećmi dopatrując się w nich silnej grupy konsumentów. Starają się poznać ich psychikę a także zmiany poznawcze i emocjonalne w zachowaniu. Obserwują też reakcje młodych ludzi na wykorzystane w reklamie strategie oraz ich zachowania konsumpcyjne. W prezentowanym opracowaniu przedstawiono etapy rozwoju dzieci w wieku 7-15 lat oraz ich słabe punkty w rozwoju wykorzystywane przez marketingowców. Omówiono również proces uczenia się zachowań konsumenckich przez tę grupę odbiorców reklam.

