Przeglądaj wg Autor "Granados, José"
Teraz wyświetlane 1 - 8 z 8
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja From Flesh to Flesh: on the Sacramental Meaning of TraditionGranados, José (Wydawnictwo Pallottinum, 2017)Author elucidates the role of the body in the faithful preservation of tradition. Following St. Irenaeus, Author maintains that the apostolic testimony is remembered throughout the ages of the Church by the sacramental incorporation of her members into Christ’s life. „The sacraments are, therefore, the place where tradition is realized, that is, the communication of the Gospel; and they are this place inasmuch as they contain this same corporeal Gospel, since they incorporate us in different ways into the Body of Christ.” Marriage has a unique role among the sacraments in this handing on of Christ in the flesh: in the begetting and rearing in which it bears fruit, the love of spouses offers the natural foundation for all human tradition. This insight, Author goes on to show, has implications for the reception of the Apostolic Exhortation Amoris laetitia.Pozycja Kapłaństwo: sakrament ojcaGranados, José (Wydawnictwo Pallottinum, 2010)Pozycja Kapłaństwo: sakrament OjcaGranados, José (Wydawnictwo Pallottinum, 2020)José Granados, in „Priesthood: A Sacrament of the Father”, begins with the human experience of fatherhood, which, if taken in all its breadth, changes our vision of the human person: „Fatherhood implies man’s generous openness to another «I» who, while belonging to the father’s existence..., is different from him with an irreducible novelty” The mystery of human fatherhood is transformed in Jesus Christ: „By identifying fatherhood with the surrender of his own life, Christ... breaks definitively the link that ties fatherhood with mortality, that is, he assures a communication of life able to overcome the threshold of death by bestowing the new gift of the Spirit” The sacrament of priesthood, by identifying the priest with Christ the head, allows the priest to participate in Christ’s communication of divine life. Priests are called to make visible the countenance of the divine father, the hidden source of all love.Pozycja Nowe Hosanna w Nowej Świątyni: wjazd Jezusa do JerozolimyGranados, José (Wydawnictwo Pallottinum, 2010)Pozycja On the sacramental nature of healthGranados, José (Wydawnictwo Pallottinum, 2014)Jednym ze schematów uporządkowania sakramentów było spojrzenie na nie jako na lekarstwa przeznaczone na różne rany ciała i ducha upadłego człowieka. Jeśli sakrament może być lekarstwem nie tylko dla duszy, ale dla całej osoby, włączając w to jej ciało, jej czas, jej relacje, to ten punkt widzenia daje nam teologiczny klucz do zrozumienia zarówno sakramentów jak i samego zdrowia. Tylko ktoś, kto wie, co to jest sakrament, może zrozumieć, co to jest zdrowie, ale także istota sakramentu będzie dostępna tylko dla osoby, która rozumie zdrowie. Zdrowie nie może być definiowane tylko w relacji do ciała. Zdrowe ciało to ciało otwarte na osobiste spotkania i relacje, a w końcu na pierwotną tajemnicę życia. Jest to zatem „ciało sakramentalne”, ponieważ jest zdolne objawić misterium osoby, która jest ukonstytuowana w relacji do świata, do innych, do Boga. W tym świetle choroba jawi się jako swoisty „anty-sakrament”. Sakramenty, tak wymowne już w swoich cielesnych znakach (woda, chleb, wino, olej itd.), włączają nas w Ciało Chrystusa, który umarł i zmartwychwstał. W Nim odnajdujemy nie tylko równowagę ciała i duszy, ale także równowagę naszej przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Dlatego ekonomia sakramentalna jest ekonomią „zdrowego ciała”, którym jest Ciało Chrystusa. To Ciało zawiera w sobie misterium zdrowia: przyjęte od Ojca, ofiarowane za innych, jest zdolne do tworzenia relacji, komunii, aż po oblubieńczy dar, który rodzi nowe życie.Pozycja Pierwsze owoce ciała i pierwsze owoce ducha: tajemnica WniebowstąpieniaGranados, José (Wydawnictwo Pallottinum, 2020)osé Granados, in „The First Fruits of the Flesh and the First Fruits of the Spirit: The Mystery of the Ascension”, reflects on the relationship between the Resurrection and the Ascension in light of the meaning of time. Granados shows how the Ascension safeguards the link between the earthly life of Jesus and the time of the Church. „With the Ascension, something new follows the events of Easter: the glorified flesh of Jesus associates the body of the Church to himself, and, through this body, the entire cosmos... If in his Incarnation Jesus binds the origin of history to his own origin in the Father, now he unites his definitive return to the Father with history’s movement toward God”.Pozycja Słowo wyrasta z ciała: tajemnica głoszenia KrólestwaGranados, José (Wydawnictwo Pallottinum, 2009)Pozycja Tajemnica chrztu Jezusa w Jordanie w perspektywie czasuGranados, José (Wydawnictwo Pallottinum, 2006)