Logo repozytoriumLogo repozytorium
Zbiory i kolekcje
Wszystko na DSpace
AAAWysoki kontrastWysoki kontrast
  • English
  • Polski
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Hunca-Bednarska, Anna"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk przeglądania
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyników na stronę
  • Opcje sortowania
  • Miniatura
    Pozycja
    Zakłócenia procesów mediacji i konceptualizacji podczas formowania wypowiedzi w teście Hermanna Rorschacha u rodziców mających chore na schizofrenię paranoidalną dziecko
    Hunca-Bednarska, Anna (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2008)
    Cognitive deficits are one of the most characteristic features of schizophrenia. They can also be observed in first-degree relatives of schizophrenic patients. The article attempts to answer the question whether disturbances in thought and perception appear in utterances of the parents of schizophrenic patients during the Hermann Rorschach test. 31 parent couples with schizophrenic children and 21 comparison subjects were examined. The level of J. E. Exner’s schizophrenic index (SCZI) was assessed for each examined person. The index takes into account the mediation process connected with the perceptive aspect in producing utterances and the process of conceptualization connected with thought processes and giving meaning to blots. The level of the index was elevated in the parents of schizophrenic children. As opposed to the comparison subjects their reactions were less adequate to blots (mediation process) and (especially mothers) displayed disturbances in the process of giving meaning to blots (the process of conceptualization). The differences between the mothers of schizophrenic children and control mothers were more explicit than the differences between the fathers of schizophrenic children and control fathers.
Ministerstwo Edukacji i NaukiMinisterstwo Edukacji i Nauki
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”
  • O repozytorium
  • Finansowanie
  • Kontakt

Polub nas

Katolicki Uniwersytet LubelskiKatolicki Uniwersytet Lubelski

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS delivered by PCG Academia

  • Prześlij uwagi